Sökning: "Anton Larsson"
Visar resultat 16 - 20 av 85 uppsatser innehållade orden Anton Larsson.
16. Air and Silicon resistivity design space for dielectric simulations
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Electrical bushings are a type of hollow or solid conductor withinsulation designed to allow a conductor to pass through a conductingbarrier without making electrical contact and are very important forsafe transportation of electricity. The bushings vary in size, but allbushings have a solid or hollow conductor. LÄS MER
17. Cookies eller integritet - vad prioriteras högst? En studie om hur de som spenderar mest tid på internet agerar i relation till deras medvetenhet kring hur cookies påverkar deras integritet
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
18. Regenerative Entrepreneurship : How the Enactment of Values Can Guide Humanity into a Safe and Just Operating Space
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : The current efforts to address global sustainability issues are failing. To avoid the consequences of transgressing the planetary boundaries and simultaneously provide people with the basic needs for human prosperity, we have to overcome a profound challenge. LÄS MER
19. Simulering av defekten “charge weld” analyserad mot verkligheten
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för maskinteknik (MT)Sammanfattning : Inom strängpressning av aluminium uppstår defekten charge weld vid byte av göt, då det gamla materialet sammanbinds med det nya. Denna defekt medför bland annat försämrad hållfasthet hos materialet. Med en ökad användning av aluminium i världen ökar även kvalitetskraven hos användarna. LÄS MER
20. Möjligheter och utmaningar med digitala verktyg i fritidshemmet : Ett antal pedagogers perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka möjligheter och utmaningar som kan uppstå när digitala verktyg används i fritidshemmet. Vidare undersöker vi om det finns en omvänd kunskapsasymmetri mellan elever och pedagoger på grund av användningen av digitala verktyg och hur detta påverkar pedagogens roll. LÄS MER