Sökning: "Anton Westin"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Anton Westin.
1. Dolda handlingsklausuler i försäkringsavtal : Gränsdragningen mellan omfattningsvillkor och säkerhetsföreskrifter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. Value creation from sustainability efforts : How customers’ value creation is affected by providers’ communication of sustainability efforts
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : As sustainability becomes a more prominent part of people’s lives, firms that embrace sustainability can create more value for customers. Value has traditionally been seen as being determined by the provider. However, recent theorisations have conceptualised value as being created by the customer with interactions as a key component. LÄS MER
3. Fattaru vad jag säger? : En studie om hur kommuner använder sig av klarspråk på Facebook
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och Syfte:I takt med att mängden utrikes födda i Sverige växer varje år blir det allt viktigare för kommuner med stora andelar utrikesfödda att använda sig av ett klart och tydligt språk så att en så stor mängd av befolkningen ska kunna ta till och förstå dess innehåll som möjligt. Utefter denna problemformulering formades syftet för denna uppsats, att undersöka hur små kommuner, med en hög andel utrikesfödda,förhåller sig till de krav som finns kring klarspråk när de publicerar inlägg på Facebook. LÄS MER
4. Sälja öl med ord : Hur mikrobryggerier på den svenska ölmarknaden kan öka värdet för sina kunder
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : För mikrobryggerier är det essentiellt att utforma produktbeskrivningar som tilltalar kunder i syfte att sticka ut bland konkurrenter på en expanderande marknad. Men, för att tilltala kunder behöver mikrobryggerier veta vad deras typiska kund värdesätter hos produktbeskrivningarna. LÄS MER
5. Att köpa sex : En studie om olika generationers attityder till sex i reklam
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problem & purpose: When using sexual advertising, it is important that companies review how that sort of marketing are being received by their consumers. This to create an understanding about the recipient's acceptance and perception of various promotional messages. LÄS MER