Sökning: "Antonia Brand"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Antonia Brand.

  1. 1. Creation of identity value in video advertising: Performing identity myths of stigmatized groups of society

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Antonia Pumarino; [2023]
    Nyckelord :Identity value; identity myth; personification; discourse advertising; social tensions; cultural branding; critical discourse analysis; Social Sciences;

    Sammanfattning : Brands have changed their approach to advertising, instead of offering products, nowadays they offer ways of living and seeing the world. To do so, they own a symbolic language which is embodied in advertising discourse. Brands aim to create more profound relationships with consumers and to concretise it, they have a variety of strategies at hand. LÄS MER

  2. 2. Konsten att bygga en stark & värdefull varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Adwani; Moa Ekberg; Antonia Ohlsson; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; Varumärkesidentitet; Varumärkespersonlighet; Design; Digital Storytelling; Reklamfilmer; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Hur presenteras reklamfilmer av ett nytt varumärke för att bygga en stark och värdefull varumärkesidentitet? Syftet: Syftet med studien är att urskilja vad det är i Polestars reklamfilmer som skapar dess styrka i varumärkesidentiteten och hur reklamfilmerna porträtterar varumärkets identitet och personlighet. Denna studie syftar till att bidra med insikt och kunskap hur varumärken kan dra nytta av vikten att förmedla en stark varumärkesidentitet via reklamfilmer. LÄS MER

  3. 3. Secret sustainability: A case study of why a company might go silent with its green achievements

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Antonia Alan; Jenny Trolläng; [2022]
    Nyckelord :Greenhushing; Green Blushing; Green Communication; Green Marketing; Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : Greenhushing is acknowledged as a growing concerning behavior referring to when companies deliberately avoid communicating their green achievements. Thus, while companies do substantial work within sustainability, these efforts are strategically or involuntarily not communicated, but why? The research field on greenhushing remains nascent, and scholars have inadequately explained why greenhushing occurs, particularly has previous literature overlooked the strategic perspective and company- specific circumstances. LÄS MER

  4. 4. Estrid : att bygga ett varumärke på feministiska budskap

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Antonia Olsson Aasen; Frida Nouvel; Cecilia Bos; [2021]
    Nyckelord :Feminism; Commodified Feminism; Cultural Branding; Marketing Communication; Feminism; Kommodifierad Feminism; Kulturell Branding; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Inom marknadskommunikation har det genom åren blivit allt viktigare för företag att engagera sig i sociala frågor i syfte att bygga upp sitt varumärke (Dahlén, Lange & Rosengren2017). Genom samhällsutvecklingen har synen på könsstereotyper och ideal förändrats vilket har bidragit till att feministiska budskap inom reklam har tagit en väsentlig roll. LÄS MER

  5. 5. Prosumer Generated Stories

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sofia Borgström; Antonia Crafoord; [2018]
    Nyckelord :Strategic communication; brand credibility; storytelling; prosumer generated stories; social media; digital marketing; marketing communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Social media usage is undeniably popular, which has escalated the amount of content existing online, resulting in a state of content overload. The overload of content has made it harder for organisations to reach out with their message, and it is therefore more important than ever to prioritize efforts to develop trustworthy relationships with consumers, and thereby aspire brand credibility. LÄS MER