Sökning: "Användargränssnitt"

Visar resultat 11 - 15 av 647 uppsatser innehållade ordet Användargränssnitt.

  1. 11. Interactive 360-degrees video : User experience, user interface and heads-up display for educational training scenarios in nursing education

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :William Glinghammar; [2023]
    Nyckelord :360-degrees video; interaction design; user interface; heads-up display; multimedia learning; user experience; nursing education;

    Sammanfattning : This thesis explores the user experience, potential and design principles of a HUD-based user interface in combination with interactive 360-degrees videos in nursing education. A HUD-based 360-degrees video was designed around a previously recorded scenario in an emergency room and user tests were conducted on nurse educators, working nurses and a nurse student. LÄS MER

  2. 12. Design och tillverkning av en mikrodatorbaserad prototyp för en felsökningsenhet i ett landningssystem

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013); Karlstads universitet/Avdelningen för fysik och elektroteknik

    Författare :Anders Lundblad; [2023]
    Nyckelord :Modernisering; Prototyp; Kretstillverkning; Design; Arduino;

    Sammanfattning : Examensarbetet hos Combitech Arboga gick ut på att utveckla en mikrodatorbaserad prototyp med ett grafiskt användargränssnitt för implementering i ett landningssystem. Dagens tekniska utveckling går snabbt och detta gäller särskilt inom försvarsindustrin. LÄS MER

  3. 13. Dark Patterns : Den sura sidan av Candy Crush Saga

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Tilde Fredell; Matilda Haneling; [2023]
    Nyckelord :dark patterns; deceptive patterns; Candy Crush Saga; casual games; mobilspel; användargränssnitt;

    Sammanfattning : Many mobile games use a user interface designed to get their players to spend more time, money or social engagement within their application. This is done by deliberately misleading or otherwise confusing the user by, for example, making the player lose track of time when playing or by giving rewards to players who spend money or invite their friends into the game. LÄS MER

  4. 14. Design of Video Editing Interface for Collaboration

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ellen Tholsby; [2023]
    Nyckelord :video editing; collaboration; user interface design; workspace awareness; videoredigering; samarbete; design av användargränssnitt; arbetsplatsmedvetenhet;

    Sammanfattning : Video editing is a process where multiple roles are required to collaborate. Despite this, the design of video editing software does not easily support collaboration. Hence, this study investigates how the video editing workflow can be improved by designing a user interface that supports collaboration. LÄS MER

  5. 15. Optimering av Human Factors i Interaktionsdesign för Larmhantering i Mil i-ATC : Att navigera utmaningar och utforska möjligheter

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Johanna Schützer; [2023]
    Nyckelord :Human Factors; Flygtrafikledning; Flygsäkerhet; Larmhantering; Användarbarhet; Mänsklig felhandling; Cognitive Task Analysis; Tematisk analys;

    Sammanfattning : Studien belyser flygtrafikledningssystemet Mil i-ATC och flygledares upplevelser av systemet och larmhanteringen. Arbetet genomfördes på uppdrag av Combitech med syfte att undersöka och skapa förståelse för hur flygledare interagerar med systemet och fattar beslut i samband med inkommande larm. LÄS MER