Sökning: "Användarrespons"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Användarrespons.
1. När ord står mot ord : Om mätning och värdering av språklig variation och språkliga föreställningar ur ett språkvårdsperspektiv
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språkSammanfattning : Språkvård förutsätter god kunskap om aktuellt språkbruk och om de språkattityder som finns. Men hur studerar och hur förhåller sig språkvården till bruk och attityder när variationen i bruket är stor och det saknas metoder för att undersöka attityder till skrivet språk? Denna undersökning syftar till att dels belysa förhållanden mellan språkvård, språkbruk och språkattityder, dels bidra till kunskaps- och metodutveckling inom språkattitydforskningen. LÄS MER
2. Getting the audience's attention by going viral : A case study on Sverige för UNHCR’s video messages on the refugee crisis
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Denna studie argumenterar för att dagens mediesamhälle fungerar som en hybrid, där sociala medier och traditionella medier lever och verkar i symbios. Det som får tillräckligt stor spridning på sociala medier kan påverka nyhetsdagordningen och därmed vad allmänheten anser vara viktigt för tillfället. LÄS MER
3. Gilla, dela och kommentera : Användarrespons på bibliotekets Facebookinlägg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : The focus of this thesis is to examine posts on library’s Facebook pages and to investigate possible connections between posts and user response. The study examines posts published from thirty different libraries Facebook pages over a two week period to examine if any correlation between different subjects or types of posts affects the degree and type of response from the users. LÄS MER
4. Ett telekomföretags förmåga att ta till sig användarrespons
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Det är svårt att utveckla en mobiltelefon som är attraktiv för alla olika typer av slutanvändare. En av faktorerna som gör att mobiltelefonen anses som attraktiv är att den skapar mervärde genom att uppfylla slutanvändarens behov och önskemål. LÄS MER