Sökning: "Användarupplevelse"

Visar resultat 1 - 5 av 443 uppsatser innehållade ordet Användarupplevelse.

  1. 1. SeamFlex - Ett strategiskt åtgärdsprogram för framtidens flexibla arbetsplats En kvalitativ fallstudie om vilka strategiska åtgärder de kommersiella fastighetsbolagen bör genomföra för att skapa flexibilitet och enkelhet för kommersiella kunder.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Albin Berntsson; Emanuel Sandström; [2021-06-30]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Världen förändras allt snabbare i takt med att teknik och innovativa lösningar utvecklasoch skapar flexibilitet och enkelhet. De kommersiella fastighetsbolagen, som traditionellthar varit relativt konservativa, står nu inför en kommande omställning. LÄS MER

  2. 2. En studie om sökmotoroptimering och användarvänlighet : Google vs användare

    M1-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Josefine Persson; Lotta Ollander; [2021]
    Nyckelord :UX design; user experience; SEO; search engine optimization; UX-design; användarupplevelse; SEO; sökmotoroptimering;

    Sammanfattning : The purpose of this survey has been to investigate whether there are contradictions between user experience (UX) and search engine optimization (SEO), also called Google versus users. Professionals, in UX and SEO, have been asked to respond to a questionnaire regarding text and images within these two aspects. LÄS MER

  3. 3. Pay to win : En studie om mikrotransaktioners förändring av upplevelsen i onlinespel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Douglas Hallin; William Portin; [2021]
    Nyckelord :microtransactions; virtual products; virtual objects; gaming experience; user experience; online gaming; consumption value; flow; mikrotransaktioner; virtuella produkter; virtuella föremål; spelupplevelse; användarupplevelse; onlinespel; konsumtionsvärde; flow;

    Sammanfattning : Spel är en av de största underhållningsbranscherna, vilket ger utvecklare möjlighet till stor lönsamhet. Syftet med denna studie är att identifiera faktorerna för varför spelare känner behov avatt göra köp av virtuella produkter i onlinespel och hur det kommer att påverka spelupplevelsen. LÄS MER

  4. 4. Hur UX kan förbättra kundupplevelsen och presentationen vid försäljning av komplexa affärssystem

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och InformationsteknikLinköpings universitet/Tekniska fakulteten; Linköpings universitet/Medie- och InformationsteknikLinköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Vera Fristedt Andersson; Gustaf Wallström; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport redogör för ett examensarbete kopplat till kundupplevelsen vid upphandling av affärssystem inom kategorin best-of-breed. Best-of-breed innebär system som består av flera olika sammansatta system, som vardera är bäst inom olika affärsområden. LÄS MER

  5. 5. Vilseledd i en digital värld : En kvalitativ studie om upplevelsen av digital nudging

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK); Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Tomas Cederwall; Robin Jansson; [2021]
    Nyckelord :Nudging; Digital nudging; User experience; Dark patterns; Ethics; Nudging; Digital nudging; Användarupplevelse; Dark patterns; Etik;

    Sammanfattning : Individer står dagligen inför olika valsituationer i både fysiska och digitala miljöer. Begreppet nudging innebär att med små medel vägleda och påverka individer att göra val som anses bättre. LÄS MER