Sökning: "Användarvänlighet"
Visar resultat 1 - 5 av 486 uppsatser innehållade ordet Användarvänlighet.
1. Hur business intelligence system integrerar med ekonomistyrningen i ett företag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inledning: I samband med teknikutvecklingens snabba framskridande har nya systemutvecklats, varav ett är business intelligence system. Tidigare studier har fokuserat påimplementeringsfasen av business intelligence system, dvs teknisk integration. LÄS MER
2. Perceptions on the use of home telemonitoring in patients with COPD
Master-uppsats, Umeå universitet/Avdelningen för fysioterapiSammanfattning : Introduction: There is a growing interest in how technology can be used in order to provide efficient healthcare. Aim: The aim is to explore perceptions on the use of home telemonitoring in patients with COPD. LÄS MER
3. Sociala interaktioner i video-slots : En kvalitativ studie om intresset för sociala interaktioner i video-slots och hur det kan utformas för att skapa en bra spelupplevelse samt om det kan bidra till en sundare spelstil
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK); Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka om det finns ett intresse för sociala interaktioner i video-slots och hur det i sådana fall kan utformas för att ge användarna en bra användarupplevelse. Onlinekasinon är den spelform som har ökat mest i popularitet i Sverige senaste åren och video-slots är den speltyp som växer mest. LÄS MER
4. Förbättringsarbete för användbarhet i en webbshop : Förbättrad användbarhet genom ökad effektivitet samt tillfredsställelse
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : Alla verksamheter har förbättringsmöjligheter och dessa behöver analyseras för att nå en förbättring. VVSteknik har idag en webbshop där de vill hitta dessa förbättringsmöjligheter och göra den mer användarvänlig och effektiv. LÄS MER
5. Det sociala nätverkets paradox : En fallstudie i hur ett företag arbetar med värde inför lansering av en ny social nätverksplattform.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Idag lever vi i ett tekniksamhälle, ständigt uppkopplade mot varandra genom olika digitala sociala plattformar. Dessa sociala nätverksplattformar bygger värde genom användarantal. Detta borde innebära att en nystartad social nätverksplattform som inte redan har användare har svårt att locka nya initiala användare. LÄS MER
