Sökning: "Användarvillkor"
Visar resultat 16 - 20 av 32 uppsatser innehållade ordet Användarvillkor.
16. Rekommendationssystem i e-handel från ett kund- och företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Uppsatsen avser att belysa vad som gör rekommenderat innehåll bra i e-handel ur kunders och företags perspektiv, samt skillnader mellan dessa. Detta undersöktes genom kvalitativa semistrukturerade intervjuer med individer som shoppar regelbundet online och företagare som arbetar med en webbutik av något slag. LÄS MER
17. Avtalstolkning i det digitala samhället med fokus på konsumentförhållanden
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : I det digitala samhället pågår en ständig utveckling, och konsumenter ingår mer och mer avtal på internet. Lagen (1915:218) om avtal och andra rättshandlingar på förmögenhetsrättens område, (fortsättningsvis, avtalslagen eller AvtL) tilkom för mer än 100 år sedan. LÄS MER
18. Personlig integritet i gymnasieskolan : En analys av gymnasieelevers integritetsmedvetenhet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Detta arbete syftar att undersöka vilken kunskap svenska gymnasieelever besitter gällande de kanske mest förekommande avtalen i vardagen; sekretesspolicy och användarvillkor. Vidare undersöks till vilken grad dessa elever är medvetna om personlig integritet, vilket mäts genom att undersöka elevernas användning och förståelse av några av de idag vanligare integritetsstärkande verktygen som finns. LÄS MER
19. Inkompatibla användarvillkor på Facebook.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
20. The Empire Strikes Back : imperiell makt och disciplinering på plattformen YouTube
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Google-ägda YouTube är idag en av världen största sociala plattformar där användare möts genom att skapa och konsumera innehåll. I mars 2017 utbröt en annonsbojkott på YouTube som utlöstes på grund av att annonsering från multinationella företag förekom i samband med videor som var centrerade kring terrorism och extremism. LÄS MER