Sökning: "Apotek Hjärtat"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Apotek Hjärtat.

  1. 1. Implementing corporate sustainability strategy : A multiple case study of Swedish pharmacy chains, focusing on the sustainability initiative Välvald

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Johan Hägg; [2023]
    Nyckelord :Corporate sustainability strategy; Greenhushing; Organisational communication; motivation; sustainability initiative;

    Sammanfattning : The study addresses the existing literature gap regarding the role of and the relationship between organisational communication and motivation when implementing a corporate sustainability strategy within the specific context of the sustainability initiative Välvald. The findings of the study are based on the experiences of the Swedish Pharmacy Association, Apoteksgruppen, Apoteket AB and Apotek Hjärtat, all engaged in the Välvald initiative. LÄS MER

  2. 2. The Digital Transformation of the Swedish Retail Pharmacy Industry : A Case Study

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Asha Kayima; Maja Sjöstrand; [2021]
    Nyckelord :Digitalisation; Customer Influence; Omni-channel; Value Creation; Swedish Retail Pharmacy;

    Sammanfattning : Background: The Swedish retail pharmacy industry is a dynamic industry that has undergone many changes throughout the past decades. Presently, the pharmacy industry in Sweden consists of five nationwide pharmacy chains (Apoteket AB, Apotek Hjärtat, Kronans Apotek, Apoteksgruppen, and LloydsApotek), three strictly e-commerce pharmacy companies (Apotea, Meds, and Apohem), and 40 private players. LÄS MER

  3. 3. Kommunikationssvårigheter på apotek

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)

    Författare :Luan Shala; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Farmaceutens roll på apotek har förändrats på sistone. Fokus har tidigare varit på läkemedel men nu har det övergått till omsorg om kunderna men likafullt baserat på läkemedlen. En bra relation mellan farmaceuter och kunder är mycket viktig för att erhålla en effektiv läkemedelsrådgivning. LÄS MER

  4. 4. Creating a Back Stock to Increase Order Delivery and Pickup Availability

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :John Nguyen; Kasper Lindén; [2019]
    Nyckelord :e-commerce; back stock; statistics; supervised machine learning; linear regression; Scikit-learn; e-handel; baklager; statistik; övervakad maskininlärning; linjär regression; Scikit-learn;

    Sammanfattning : Apotek Hjärtat wants to keep developing their e-commerce website and improve retrieval and delivery of orders to customers. Click and Collect and Click and Express are two options for retrieving e-commerce orders that are available if all products in the order are present in the store. LÄS MER

  5. 5. Väljer du med Hjärtat eller Kronan? : Varumärkesupplevelser på den homogena apoteksmarknaden.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Joel Sandberg; Lotta Sundqvist; [2017]
    Nyckelord :marknadsföring; varumärken; varumärkesupplevelse; apotek;

    Sammanfattning : Varumärkena på den svenska apoteksmarknaden har fortfarande problem att differentiera sig från varandra åtta år efter avregleringen. Detta är ett fenomen som många aktörer på homogena marknader stöter på. LÄS MER