Sökning: "Apoteket AB"
Visar resultat 6 - 10 av 71 uppsatser innehållade orden Apoteket AB.
6. The Digital Transformation of the Swedish Retail Pharmacy Industry : A Case Study
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Background: The Swedish retail pharmacy industry is a dynamic industry that has undergone many changes throughout the past decades. Presently, the pharmacy industry in Sweden consists of five nationwide pharmacy chains (Apoteket AB, Apotek Hjärtat, Kronans Apotek, Apoteksgruppen, and LloydsApotek), three strictly e-commerce pharmacy companies (Apotea, Meds, and Apohem), and 40 private players. LÄS MER
7. Lita på mig! Eller? - En semiotisk visuell analys av Apoteket AB:s kommunikationsstrategier i relation till förtroende och trovärdighet
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : År 2009 försvann apoteksmonopolet och det statligt ägda Apoteket AB fick nya konkurrenterpå marknaden. Detta har för Apoteket AB inneburit att det blivit viktigt att utmärka sig för attnå ut till sina potentiella kunder. Apoteket AB säger själva att de ska vara den mest omtycktaapoteketsaktören. LÄS MER
8. Hälsofrämjande insatser utifrån verksamhetschefens perspektiv : En kvalitativ studie inom region Västerbotten
M1-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syfte med denna studie är att undersöka hur verksamhetschefer tänker kring insatser för att främja sina anställdas hälsa. Vilka faktorer är egentligen främst i åtanke när insatser ska utformas, samt vilka former av insatser får de anställda tillgång till? Studien genomfördes genom att intervjua tre verksamhetschefer inom Region Västerbotten där två är verksamma inom landstinget och den tredje inom Apoteket AB. LÄS MER
9. PROVTAGNINGSTJÄNST : Ett pilotprojekt mellan Apoteket AB och Min Doktor
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FarmakologiSammanfattning : .... LÄS MER
10. Vägen till en kunds hjärta går genom magen : på vilket sätt försöker Apoteket AB använda kampanjer för att stärka förtroende, samt hur detta tolkas av mottagarna?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : .... LÄS MER