Sökning: "Apoteket Hjärtat"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Apoteket Hjärtat.

  1. 1. Implementing corporate sustainability strategy : A multiple case study of Swedish pharmacy chains, focusing on the sustainability initiative Välvald

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Johan Hägg; [2023]
    Nyckelord :Corporate sustainability strategy; Greenhushing; Organisational communication; motivation; sustainability initiative;

    Sammanfattning : The study addresses the existing literature gap regarding the role of and the relationship between organisational communication and motivation when implementing a corporate sustainability strategy within the specific context of the sustainability initiative Välvald. The findings of the study are based on the experiences of the Swedish Pharmacy Association, Apoteksgruppen, Apoteket AB and Apotek Hjärtat, all engaged in the Välvald initiative. LÄS MER

  2. 2. The Digital Transformation of the Swedish Retail Pharmacy Industry : A Case Study

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Asha Kayima; Maja Sjöstrand; [2021]
    Nyckelord :Digitalisation; Customer Influence; Omni-channel; Value Creation; Swedish Retail Pharmacy;

    Sammanfattning : Background: The Swedish retail pharmacy industry is a dynamic industry that has undergone many changes throughout the past decades. Presently, the pharmacy industry in Sweden consists of five nationwide pharmacy chains (Apoteket AB, Apotek Hjärtat, Kronans Apotek, Apoteksgruppen, and LloydsApotek), three strictly e-commerce pharmacy companies (Apotea, Meds, and Apohem), and 40 private players. LÄS MER

  3. 3. Ägareffekter på CSR-Strategier

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Andersson; Karl Hansson; Robert Söderholm; [2016]
    Nyckelord :Ägartyp; CSR; Hållbarhet; Apotek; CSR-strategier; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vi ämnar öka förståelsen kring hur olika ägartyper påverkar ett företags CSR-strategi genom att utföra en fallstudie på den svenska apoteksbranschen. Detta innefattar företagens prioritering och involvering av sina intressenter samt hur de kommunicerar sitt hållbarhetsarbete. LÄS MER

  4. 4. Apotekskedjornas visuella kommunikation : En jämförande studie av butiksmiljöer och dess kommersiella attribut

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Emma Bertilsson; [2016]
    Nyckelord :Visuell kommunikation; kommersiella attribut; apotek; butiksmiljö;

    Sammanfattning : Denna uppsats rör de fyra största svenska apotekskedjorna och dess visuella kommunikation samt användning av kommersiella attribut. Med visuell kommunikation menas här det budskap som sänds ut till kunden genom butiksutformningen och som kunden kan uppfatta med sina sinnen, exempelvis färgval, exponerade produkter och personalens bemötande. LÄS MER

  5. 5. Verksamhetspresentationer på den nya apoteksmarknaden : En funktionell textanalys

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Stina Norkvist Johansson; [2013]
    Nyckelord :systemisk-funktionell grammatik; kritisk diskursanalys; apotek; Apoteket AB; Apotek Hjärtat; statligt ägande; privat aktör; intertextualitet;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att redogöra för hur de två apoteksaktörerna, Apoteket AB (statligt) och Apotek Hjärtat AB (privat) realiserar sina respektive verksamheter språkligt i de verksamhetspresentationer som återfinns på deras webbplatser. Med hjälp av den systemisk-funktionella grammatiken, SFG, undersöks dels relationsskapandet mellan apoteksaktörerna och konsumenten samt dels hur de konstruerar den egna verksamheten språkligt. LÄS MER