Sökning: "App."

Visar resultat 1 - 5 av 569 uppsatser innehållade ordet App..

  1. 1. DIGITALISERING I SVENSKA SKOLAN En studie om hur digitala verktyg påverkar undervisning i lågstadiet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Jessica Helander; Emmalyn Hietala; [2019-05-07]
    Nyckelord :Digitalt verktyg; digitalisering; app; IT; IKT; dator;

    Sammanfattning : Syfte:Uppsatsens syfte är att undersöka hur lärare upplever att digitala verktyg påverkar undervisning i lågstadiet.Detta leder oss till dessa frågeställningar:• Vilka digitala verktyg används av lågstadielärarna i undervisningen?• Vilka fördelar och nackdelar upplever lärarna med tillgången till digitala verktyg i undervisningen?• Hur upplever lärarna att digitala verktyg påverkar elevernas lärande och motivation?Teori:Vi kopplade vår studie till Lev Samenovich Vygotskijs sociokulturella perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Commuting to Skåne’s Regional Centers - A Quantitative Study of Opportunities and Possible Consequences for Students

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Alva Rosager; [2019]
    Nyckelord :school commute; time geography; public transport; school choice; Skåne; Social Sciences;

    Sammanfattning : Region Skåne has designated seven regional centers in Skåne: Malmö, Lund, Helsingborg, Landskrona, Hässleholm, Kristianstad and Ystad. These centers are to be, among other things, providers of key services. LÄS MER

  3. 3. Gaming for Good : Triggering do-good Excitement in a Mobile Game

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Marcus Elwar Liljeqvist; [2019]
    Nyckelord :Interaction Design; Mobile game; Sustainability; Profit for Purpose; Persuasive games.;

    Sammanfattning : Mobile games present a great opportunity for organizations with sustainability agendas to spread their message and generate revenue towards its cause, as they are the best money generating apps. This can be done through designing so-called persuasive games. LÄS MER

  4. 4. Designing smart call forwarding: creating a new type of product

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Sebastian Karabeleski; Oscar Sigurdsson; [2019]
    Nyckelord :user centered design; creating a new type of product; new type of product; new; designing; smart call forwarding; call forwarding; UCD; designing product; search test; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : One of the difficulties in designing new products is the absence of already tried metaphors, designs or ways to talk about the system. This thesis focuses on methods and practises one could potentially use when designing something new - and if there are any challenges one need to aware of as a designer of such a system. LÄS MER

  5. 5. Förskollärare erfarenheter av att integrera lärplattor i den pedagogiska verksamheten

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Didaktik

    Författare :Belaynesh Ketsela Tesfaye; [2019]
    Nyckelord :App.; digital kompetens; integrera; kollaborativt lärande; lärplatta.;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om förskollärarens erfarenheter av hur lärplattan kan integreras i det pedagogiska arbetet i förskolan och vilka möjligheter de erfar finns för barns lärande och utveckling när de använder lärplattan. Som metod valdes intervju där fem förskollärare som arbetar i tre olika förskolor i Västra-Götalandsregionen har intervjuats. LÄS MER