Sökning: "App."

Visar resultat 1 - 5 av 646 uppsatser innehållade ordet App..

  1. 1. Användares attityder till att använda bilder i en sökmotor

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem; Uppsala universitet/Informationssystem

    Författare :Evelina Sandström; Caroline Törnlund; [2020]
    Nyckelord :Image search; Attitudes; Google Lens; TAM; Bildsök; Attityder; Google Lens; TAM;

    Sammanfattning : Allt fler människor får tillgång till både smarta mobiltelefoner och internet. Detta ger flera möjligheter att söka efter information på nya sätt. Att söka med hjälp utav bilder är ett relativt nytt sätt att söka efter information och det finns en del appar på marknaden som använder tekniken bildsök. LÄS MER

  2. 2. Digitala spel i mellanstadiets historieundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Anja Aldefors; [2020]
    Nyckelord :digitalt spel; spel; edutainment; app; mjukvara; multimedia; IT; IKT; smarttelefon; dator; pekplatta; Ipad; historia; SO; mellanstadiet; grundskolan;

    Sammanfattning : Detta är en kunskapsöversikt på högskolenivå. Frågorna som studeras är: Är det fruktbart att arbeta med digitala spel i historieundervisningen på mellanstadiet? Hur kan man arbeta med digitala spel i historieundervisningen på mellanstadiet på ett sätt som är kunskapsutvecklande? Syftet med arbetet är att kartlägga vilka för- och nackdelar det finns med digitala spel i historieundervisning på mellanstadiet. LÄS MER

  3. 3. Träning genom appar : En diskursanalys av normkonstruktion i träningsappar

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap; Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Emilia Johansson; Carl Norén; [2020]
    Nyckelord :Träningsappar; Diskursanalys; Idrott och hälsa; WPR; Foucault;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställning Studiens syfte var att undersöka hur normer och träning och kropp konstrueras i träningsappar och vilka normativa samhälleliga ideal som framträder. Frågeställningarna som undersökningen besvarade var:  Vilka representationer av genus synliggörs i materialet? Vilka krav på subjektets varande är kopplade till dessa representationer? På vilka sätt framställs material och miljöer?  Vilka representationer om kropp och träning lämnas oproblematiskt?” Metod Tre stycken träningsappar analyserades utifrån den metodologiska ansatsen diskursanalys. LÄS MER

  4. 4. Har kärlekens villkor förändrats? – en kvalitativ studie om unga kvinnor i tinderlandskapet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Julia Lindén; Molly Svensson; [2020]
    Nyckelord :romantisk tinderdejting; Tinder; relationsskapande; digital dejting; The app generation; flytande kärlek; kärlekssmärta; romantiska avvisanden; modernitet; romantic tinder-dating; digital dating; relationship building; liquid love; heartbreak; romantic rejections; modernity; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka unga kvinnors upplevelser av att genom dejtingappen Tinder försöka inleda kärleksrelationer. Urvalet bestod av åtta kvinnor i åldrarna 23–27 år, vilka alla hade använt Tinder i syfte att dejta romantiskt. Datainsamling skedde genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  5. 5. Legimus i skolan : Skolbibliotekariens sociala praktik

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV); Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Linda Allard Forsman; Karin Taberman; [2020]
    Nyckelord :Talböcker; Legimus; Läsnedsättning; MTM; Talboksanvändare; Skolbibliotek; Skolbibliotekarier; Grundskola; Elever;

    Sammanfattning : The objective of this qualitative study is to examine the use of talking books in school libraries in Sweden, and to identify the key factors for using the Legimus app successfully. There are several laws, regulations and policy documents concerning the educational function of school libraries which specifically mention pupils’ right to learn taking into account their own specific circumstances. LÄS MER