Sökning: "Appar förskolan"

Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden Appar förskolan.

  1. 1. Språket är det viktigaste! : En intervjustudie om förskollärares språkutvecklande undervisning med digitala verktyg

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Felicia Jeppsson; Felicia Andersson; [2023]
    Nyckelord :affordance; designteoretiskt perspektiv; digitala verktyg; multimodal; språkutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka förskollärares erfarenheter kring att använda digitala verktyg i sin språkutvecklande undervisning. I studien tydliggörs vilka digitala verktyg som används av förskollärare, hur de används samt vilka möjligheter och utmaningar som tillkommer. LÄS MER

  2. 2. ”Målet med det här arbetet är att barnen ska få lära sig att veta att det finns en hel digital värld där ute” : En kvalitativ studie om hur förskollärare uttrycker att de använder sig av digitala verktyg i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Elin Guillemot; Emily Edlund; [2022]
    Nyckelord :Förskola; förskollärare; digitala verktyg; sociokulturell teori; lärmiljö;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur åtta förskollärare uttrycker att de använder sig av digitala verktyg i sin undervisning, för att stödja barnen i deras utveckling och lärande. Med hjälp av semistrukturerade intervjuer fick vi fram det empiriska datamaterialet som ligger till grund för studien. LÄS MER

  3. 3. Pedagogers tankar, erfarenheter och arbete med digitala spel i förskolan : En kvalitativ studie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Emma Eriksson; Rebecka Söderdahl; [2022]
    Nyckelord :digitala spel; lärande och utveckling; pedagoger; förskola;

    Sammanfattning : Sammanfattning Den här studien innefattar pedagogers arbete med digitala spel i förskolan. Pedagogers tankar och erfarenheter av att arbeta med digitala spel kommer att synliggöras. Vårt resultat kommer jämföras med tidigare forskning i diskussionsavsnittet för att lyfta fram likheter och skillnader. LÄS MER

  4. 4. Surfplattor i förskolan : Förskollärares syn på surfplattor i planerad undervisning i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Pedagogik

    Författare :Anna-Kajsa Jonsson; Bengtsson Linda; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Förskolan och dess verksamhet speglar samhället och dess ständiga utveckling. Digital teknik är en grundläggande del av vårt samhälle och många samhällsviktiga funktioner kräver idag digital kompetens. LÄS MER

  5. 5. Pedagogers syn om lärandet genom iPads i förskolan : En studie om användandet av pedagogiska appar samt konsekvenser som uppstår.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Azel Aboud; Eduena Bajraliu; [2021]
    Nyckelord :ipads; digitala verktyg; appar; digitalisering;

    Sammanfattning : Inledning Studien handlar om att undersöka pedagogers syn om möjligheter till lärandet som sker genom iPads. Studien handlar också om att undersöka vilka pedagogiska appar som används i förskoleverksamheter, samt vilka hinder som kan bemötas. LÄS MER