Sökning: "Apple Music"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden Apple Music.

  1. 6. Exploring Disruptive Innovation: Case study on Multi-sided Platforms

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Maarten Sietzema; Illipse Ines; [2019]
    Nyckelord :Disruptive innovation theory; Multi-sided platforms; Spotify; Apple Music; Napster; Business model innovation; Music Industry; Disruption; Innovation.; Disruptiv innovationsteori; omstörtande innovation; Flersidiga plattformar; Spotify; Apple Music; Napster; Affärsmodell; Musikindustri; Avbrott; Innovation.;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this research is to explore disruptive innovation and to determine whether Christensen’s latest version (2015) of the disruptive innovation theory can explain the success of multisided platforms in the music industry. Thus, we analyze three cases studies based on the theory: Napster, Spotify and Apple Music. LÄS MER

  2. 7. Factors influencing the choice of brands of music services among Russian consumers

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Kseniia Gunko; [2019]
    Nyckelord :Discrete Choice Models; Multinomial Logit; Best-Worst Scaling Method; Music Streaming Services; Brands;

    Sammanfattning : This paper examines the attitude of consumers towards music streaming services in Russia. The main goal of the research is to define the level of preferences of different features of the services and to match them to the brands present in the market. LÄS MER

  3. 8. Musikkonsumenten i igenkänning och flow

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Annika Johnson; [2016]
    Nyckelord :Musikkonsument; Musik; Streaming; Streamingtjänst; Spotify; Deezer; Apple Music; Behov; Music consumer; Music; Streaming service; Needs;

    Sammanfattning : Följande studie undersöker musikkonsumenternas behov i relation till streamingtjänsterna, med utgångspunkt i det krig som pågår mellan streamingtjänsterna, samt i de tre aktuellastreamingtjänsterna Spotify, Deezer och Apple Music. Studien undersöker musikkonsumentens (tolv till 35 år gamla) omedvetna behov som musikstreamingtjänsten ska uppfylla, samt hur förhållandet ser ut mellan de här behoven och musikkonsumentens val av streamingtjänst. LÄS MER

  4. 9. Applikationsutveckling i språket Objective-C för iOS

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Jesper Dürebrandt; [2012]
    Nyckelord :Applikationsutveckling; App; iOS; Objective-C;

    Sammanfattning : Applications for mobile devices, also known as apps, are today the backbone of a huge market where the company Apple is one of the key players. Apple develops, among other things, handheld electronic devices, which are powered by the operating system iOS. Through iOS, millions of customers get access to Apple’s App Store. LÄS MER

  5. 10. Att göra det digitala till det normala : En studie av svenska skivbolags samarbete med iTunes MusicStore och Spotify på den digitala musikförsäljningsarenan

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Erik Ageberg; [2008]
    Nyckelord :iTunes Music Store; Spotify; record companies; value chains.;

    Sammanfattning : Purpose/Aim: The purpose of this thesis is to define and analyse how Swedish record companies work with digital musical content distributors. A more narrow aim is to show how the record companies and with the digital musical content distributors iTunes Music Store and Spotify create incentives for consumer’s to use legal digital music channels through the Internet. LÄS MER