Sökning: "Apple Steve Jobs"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Apple Steve Jobs.
1. An STM-based study of Bi deposition on InAs(110)
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Synkrotronljusfysik; Lunds universitet/Fysiska institutionenSammanfattning : III-V semiconductor compounds containing Bi, such as InBi, have recently attracted much attention due to predictions of band inversion and topological insulators. The predictions showed that films of InBi could be applicable in quantum computers and at room temperature. LÄS MER
2. Varumärkesbyggande inom hotellbranschen : En studie av tre hotell i Norrbotten
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Resandet i Europa prognostiseras att öka med 2,3 procent varje år fram till år 2030. Den svenska turismnäringen tros ha stora möjligheter att ta del av ökningen. De norrbottniska lokaltidningarna har under det senaste året rapporterat om nyetableringar inom hotell- och restaurangbranschen. LÄS MER
3. Apple Inc. : En marknadsdriven organisation med Steve Jobs i fokus.
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Kundens behov och värderingar förändras ständigt, vilket har medfört att fokus på bådemarknadsföring och management behövs för att kunna överleva konkurrensen påmarknaden. Marknadsföringskonceptet har dock varit en paradox när det gällermanagement. LÄS MER
4. Ett Apple utan Steve Jobs? : En studie om varumärkesassociationers påverkan på det konsumentbaserade varumärkeskapitalet.
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Den 5 oktober 2011 avled Apples publika personlighet Steve Jobs. Då en publik personlighet kan ha stort inflytande på varumärkesimagen kan denna komma att försämras på grund av denna händelse. En försämrad varumärkesimage leder till ett lägre varumärkeskapital, vilket är negativt för varumärket. LÄS MER
5. Sagan Steve Jobs
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Praktisk filosofiSammanfattning : Uppsatsen titel: Sagan Steve Jobs Examination: den 6 februari 2012 Ämne/Kurs: MKVK01 Författare: Erik Kruse Handledare: Johan Jarlbrink Examinator: Veselinka Möllerström Nyckelord: marxism, ideologikritik, diskursanalys, konsumtion, identitet Syfte: Att utifrån ett marxistiskt inspirerat ideologikritiskt perspektiv undersöka den mediala representationen i svenska medier av Steve Jobs och Apple, och vilket ideal som etableras kring de båda ikonerna. Teori: Teorin är en kombination av Karl Marx samhällstrukturella perspektiv om en ”bas” och en ”överbyggnad” och den marxistiskt inspirerade Ideologikritiken riktad mot kulturindustrin. LÄS MER