Sökning: "Apple identitet"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Apple identitet.
1. Musiktjänsters visuella identitet : Kvantitativ studie med inriktning på visuella element och färg
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Den visuella identiteten är en viktig del i skapandet av ett varumärke. Den är utformad för att tilltala sinnena, skapa en igenkänningsfaktor och för att förstärka det unika genom att kombinera olika element (Wheeler, 2013). LÄS MER
2. Identitet säljer! : - En retorisk studie om hur konkurrerande varumärken framställer sin identitet och konstruerar identiteter i reklam -
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The following study will examine brand identity to seek to understand how competing large companies – Apple and Samsung – successfully communicate their brand identity in similar or different ways in commercial contexts. The purpose is to investigate how brand identity constructs social groups and individuals through rhetorical identification. LÄS MER
3. Apple Inc. : En marknadsdriven organisation med Steve Jobs i fokus.
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Kundens behov och värderingar förändras ständigt, vilket har medfört att fokus på bådemarknadsföring och management behövs för att kunna överleva konkurrensen påmarknaden. Marknadsföringskonceptet har dock varit en paradox när det gällermanagement. LÄS MER
4. Sagan Steve Jobs
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Praktisk filosofiSammanfattning : Uppsatsen titel: Sagan Steve Jobs Examination: den 6 februari 2012 Ämne/Kurs: MKVK01 Författare: Erik Kruse Handledare: Johan Jarlbrink Examinator: Veselinka Möllerström Nyckelord: marxism, ideologikritik, diskursanalys, konsumtion, identitet Syfte: Att utifrån ett marxistiskt inspirerat ideologikritiskt perspektiv undersöka den mediala representationen i svenska medier av Steve Jobs och Apple, och vilket ideal som etableras kring de båda ikonerna. Teori: Teorin är en kombination av Karl Marx samhällstrukturella perspektiv om en ”bas” och en ”överbyggnad” och den marxistiskt inspirerade Ideologikritiken riktad mot kulturindustrin. LÄS MER
5. Identitetskapande genom datorvarumärken - Kvalitativa djupintervjuer med ekonomi – och ingenjörsstudenter vid Lunds universitet
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Uppsatsen är utformad för att undersöka hur datorvarumärken fungerar som identitetsskapare hos studenter. Uppsatstiteln är: Identitetskapande genom datorvarumärken – kvalitativa djupintervjuer med ekonomi – och ingenjörsstudenter vid Lunds Universitet. LÄS MER