Sökning: "Apple identitet"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Apple identitet.

  1. 1. Musiktjänsters visuella identitet : Kvantitativ studie med inriktning på visuella element och färg

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Magnus Nordin; Lovisa Granlund; [2022]
    Nyckelord :Streamingtjänster; Visuella Element; Musik; Färgpsykologi; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Den visuella identiteten är en viktig del i skapandet av ett varumärke. Den är utformad för att tilltala sinnena, skapa en igenkänningsfaktor och för att förstärka det unika genom att kombinera olika element (Wheeler, 2013). LÄS MER

  2. 2. Identitet säljer! : - En retorisk studie om hur konkurrerande varumärken framställer sin identitet och konstruerar identiteter i reklam -

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Fredrika Herlitz; Natthawat Phaithong; [2022]
    Nyckelord :Constitutive rhetoric; visual and multimodal rhetoric; brand identity; social identity; postmodernism; social representation; advertisement;

    Sammanfattning : The following study will examine brand identity to seek to understand how competing large companies – Apple and Samsung – successfully communicate their brand identity in similar or different ways in commercial contexts. The purpose is to investigate how brand identity constructs social groups and individuals through rhetorical identification. LÄS MER

  3. 3. Apple Inc. : En marknadsdriven organisation med Steve Jobs i fokus.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Zachariah Abulkheir; Liyah Chen; [2013]
    Nyckelord :Apple Inc ..; Steve Jobs; kunder; kundfokus; personal; organisation; ledarskap; marknadsfokus; marknadsorientering; global marknad;

    Sammanfattning : Kundens behov och värderingar förändras ständigt, vilket har medfört att fokus på bådemarknadsföring och management behövs för att kunna överleva konkurrensen påmarknaden. Marknadsföringskonceptet har dock varit en paradox när det gällermanagement. LÄS MER

  4. 4. Sagan Steve Jobs

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Praktisk filosofi

    Författare :Erik Kruse; [2012]
    Nyckelord :diskursanalys; konsumtion; marxism; ideologikritik; identitet ; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen titel: Sagan Steve Jobs Examination: den 6 februari 2012 Ämne/Kurs: MKVK01 Författare: Erik Kruse Handledare: Johan Jarlbrink Examinator: Veselinka Möllerström Nyckelord: marxism, ideologikritik, diskursanalys, konsumtion, identitet Syfte: Att utifrån ett marxistiskt inspirerat ideologikritiskt perspektiv undersöka den mediala representationen i svenska medier av Steve Jobs och Apple, och vilket ideal som etableras kring de båda ikonerna. Teori: Teorin är en kombination av Karl Marx samhällstrukturella perspektiv om en ”bas” och en ”överbyggnad” och den marxistiskt inspirerade Ideologikritiken riktad mot kulturindustrin. LÄS MER

  5. 5. Identitetskapande genom datorvarumärken - Kvalitativa djupintervjuer med ekonomi – och ingenjörsstudenter vid Lunds universitet

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Dan Ishaq; Jens Boström; [2012]
    Nyckelord :tredjepersonseffekten; identitetsskapande; identitet; varumärke; varumärkesgemenskap; jaget som symboliskt projekt; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen är utformad för att undersöka hur datorvarumärken fungerar som identitetsskapare hos studenter. Uppsatstiteln är: Identitetskapande genom datorvarumärken – kvalitativa djupintervjuer med ekonomi – och ingenjörsstudenter vid Lunds Universitet. LÄS MER