Sökning: "Arash Azizi"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Arash Azizi.

  1. 1. Faktorer att beakta vid ett varumärkesbyte

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Farhang Bolouhari; Michael Lavesson; Arash Azizi; [2007]
    Nyckelord :Varumärkesbyte; Strategi; Kommunikation; Resurser; Ledarskap; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : En studie om vilka faktorer som bör beaktas vid ett varumärkesbyte kartläggs. Syfte: Syftet med uppsatsen är att kartlägga, beskriva och analysera de olika faktorer som bör beaktas vid byte av ett varumärke. LÄS MER

  2. 2. Den svenska mobiltelefonmarknaden - en studie i manlit och kvinnligt köpbeteende och marknadsföringens sätt att påverka detta

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Ekman; Filip Olsson; Arash Azizi; [2004]
    Nyckelord :köpbeteende; manligt kvinnligt; marknadsföring; Mobiltelefoner; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Som huvudproblem hade vi frågeställningen: Hur skiljer sig mäns och kvinnors preferenser för och köpbeslutsprocesser vid val av mobiltelefon åt och vad påverkar dessa? Hur kan marknadsföringen utformas för att möta dessa olikheter? Syftet med uppsatsen var att genom teori och empiri undersöka kvinnors och mäns preferenser och köpbeslutsprocesser och vad som påverkar dessa samt att undersöka den marknadsföring som finns idag och hur denna tar eller skulle kunna ta hänsyn till olikheter mellan könen. Metoddelen på uppsatsen bygger till stor del på en kvalitativ studie. LÄS MER