Sökning: "Arbetsgivarmarknadsföring"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Arbetsgivarmarknadsföring.

  1. 1. Kamratskap före uniform: En kvalitativ studie av värnpliktigas identifiering med Försvarsmakten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Hedqvist; Louise Lundin; Clara Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Försvarsmakten; social identitetsteori; gemenskap; arbetsgivarmarknadsföring; arbetsgivarvarumärke; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Kamratskap före uniform Seminariedatum: 2 juni 2023 Kurs: FEKH49 - Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: David Hedqvist, Louise Lundin och Clara Nilsson Handledare: Erik Schultz Fem nyckelord: Försvarsmakten, social identitetsteori, gemenskap, arbetsgivarmarknadsföring, arbetsgivarvarumärke. Forskningsfrågor: Hur påverkar de tidigare värnpliktigas uppfattningar om arbetsgivarvarumärket deras identifiering med Försvarsmakten? (och) Vad har detta för konsekvenser för bibehållandet av personal? Syfte: Vi ämnar att undersöka Försvarsmaktens arbetsgivarvarumärke med ett social identitetsteori- perspektiv, för att skapa en förståelse kring utmaningarna som Försvarsmakten står inför gällande bibehållande av personal. LÄS MER

  2. 2. Undersökning om Employer Branding: En fallstudie i IT-branschen

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Claudia Blomqvist; [2020]
    Nyckelord :Employer branding; employer value proposition; intern employer branding; extern employer branding;

    Sammanfattning : På grund av en mindre befolkningsmängd, nya informationsflöden och ökad konkurrens om medarbetare med rätt kompetens står dagens IT-företag inför en ny utmaning; att attrahera och bibehålla medarbetare. Här kommer employer branding in i bilden, employer branding kan översättas till arbetsgivarmarknadsföring och är ett arbete som företag utför för att öka dess status på arbetsmarknaden. LÄS MER

  3. 3. Kompetensbrist i arkitektbranschen : en studie om arbetsgivarmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joakim Kashan; Jonas Lundmark; Jakob Zalewski; [2011]
    Nyckelord :Employer branding; Arbetsgivarmarknadsföring;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Employer branding i praktiken : - en fallstudie på ett tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Pedagogiska institutionen

    Författare :Anton Schneider; Janina Thörn; [2008]
    Nyckelord :employer branding; employer brand; employer of choice; attract; retain; talent management; employment.; arbetsgivarmarknadsföring; arbetsgivarvarumärke; attraktiv arbetsgivare; arbetsgivarerbjudande.;

    Sammanfattning : This essay ventilates the relatively new phenomenon employer branding. Due to societal changes, such as demographical and financial changes, the labour market in Sweden has changed. LÄS MER