Sökning: "Arena games"

Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade orden Arena games.

  1. 1. Vilka är spelreglerna utanför plan för fotbollsklubbar, när supportrarna agerar domare? : En jämförande studie av vilka faktorer som utgör det supporterbaserade varumärkesvärdet i stads - och landsbygdsklubbar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Josefine Johansson; [2023]
    Nyckelord :Brand Equity; consumer-based brand equity CBBE ; soccer club; sport brands; branding; supporter loyalty; Varumärkeskapital; konsument baserad varumärkeskapital; fotbollsklubb; sportvarumärke; varumärkesbyggande; supporterlojalitet;

    Sammanfattning : Fotbollssupportrar återkommer till en klubbs matcher även om de senaste resultaten har varit dåliga. Referensgrupper har visat sig kunnat påverka supporterlojaliteten som vidare påverkar ett varumärkes supporterbaserade kapital. LÄS MER

  2. 2. A Comparison of Moderation Systems in DOTA2 and League of Legends from a Player Perspective

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Qiaoting Wang; [2023]
    Nyckelord :moderation; toxic behavior; report; League of Legends; DOTA2;

    Sammanfattning : MOBA (multiplayer online battle arena) game is a game genre where players play as two teams, competing against each other team on a battlefield. Toxic behaviors, such as cheating and communication abuse, have been a prevalent phenomenon in MOBA games, and game companies often adopt moderation systems to deal with the toxicity. LÄS MER

  3. 3. MOBAs, the beginning : From mod to genre

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Anton Zachrisson; Alexander Holmberg Karancsi; [2023]
    Nyckelord :MOBA; Political Economy theory; Modding; Historical timeline; Monetization plans; Power structures;

    Sammanfattning : This thesis covers the history of the MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) genre by creating a chronological historical timeline of some of the most catalytic titles. It also delves deeper into the dynamic between modders and companies and how that dynamic changed as the genre evolved. LÄS MER

  4. 4. Kvinnorna bakom spelen : En kulturanalytisk studie av kvinnors upplevelser av att arbeta i en mansdominerad spelbransch

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Jenny Lindholm; [2023]
    Nyckelord :Spelutveckling; normer; genus; kultur;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to research the experiences of women within the Swedish games industry. This includes their everyday interactions with colleagues, technology, environments, and other cultural contexts. The material consists of six interviews where five of them are with female game developers. LÄS MER

  5. 5. När infaller lovplikten för ridanläggningar? - En studie av skillnaden mellan idrottsplats och idrottsanläggning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Matilda Andrén; [2023]
    Nyckelord :Ridanläggning; bygglov; idrottsplats; idrottsanläggning; ridbana; paddock; ridhus; lovplikt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Knowing whether a riding facility requires a building permit or not is not always straightforward. Neither is it easy to understand how a riding facility compares to a sports field or sports facility. LÄS MER