Sökning: "Arendt"
Visar resultat 16 - 20 av 120 uppsatser innehållade ordet Arendt.
16. Familjealbum : Familjevarons fenomenologi utifrån konstens bilder
Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Existence is essentially in a world and with others, as Heidegger stated, and this essay wants to emphasize that our first, closest and most prosaic experience of in- and with-being is our home and family. The aim is to explore, describe and understand the experience of the existential time space, that is constituted by the family ties companion-parent-child. LÄS MER
17. Hur demokratisk får jag lov att vara? : Dramapedagogers syn på dramapedagogik som demokratiarbete
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktikSammanfattning : Genom en interpretativ fenomenologisk analys av dramapedagogers syn på dramapedagogik som demokratiarbete, syftar studien till att öka kunskapen om hur dramapedagoger upplever demokratins väsen och hur detta konkretiseras och utspelas i deras praktik. Uppsatsen syftar bidra till förståelsen av dramapedagogikens potential och didaktik att i praktiken verka i glappet mellan ett svävande och generellt - i styrdokument formulerat - samhälleligt demokratiuppdrag och fördjupade, mer komplexa insikter om demokratis väsen. LÄS MER
18. Det gäller inte bara potatis : En innehållsanalytisk jämförelse mellan brödupproret i Jönköping 1855 och hungerdemonstrationen i Västervik 1917
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : This thesis examined people and the motives behind their actions while participating in uprisings caused by famine and social injustice. Based on Hannah Arendts theories on uprisings and revolutions, the thesis focused on two uprisings in Sweden, the bread uprising in Jönköping 1855 and the hunger demonstration in Västervik 1917. LÄS MER
19. "Alla har väl pengar?" : Konsten att fostra demokratiälskande medborgare
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskapSammanfattning : This scientific essay examines the practical actions of preschool educators during democracy teaching sessions with a group of children ages three to five in a communal preschool in southern Sweden. The aims of democracy teaching in the Swedish preschool curriculum are complex and can be interpreted in multiple ways. LÄS MER
20. A sovereign abode – Democracy, discipline and deliberation in a Swedish housing association from 1943 to the present
Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Since its inception, the discipline of sociology has struggled to bridge the gap between structure and agency. How is it that individuals can be free whilst also part of a larger context that determines their actions? This study aims to make a small contribution towards solving this conundrum. LÄS MER