Sökning: "Arrangörer av event"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Arrangörer av event.

  1. 1. Att som event överleva en pandemi och komma igen : Vad kan svenska arrangörer av kulturevenemang lära sig av COVID-19-pandemin?

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Sam Anlér; [2023]
    Nyckelord :Evenemang; Event; Arrangemang; Covid-19; Covid; Pandemi; Pandemin; Projektledning; Kultur; Motivation; Engagemang; Kris; Krishantering; Evenemangsindustrin; Eventbranschen; Eventindustrin; Volontär; Funktionär; NärCon; Stream; Live Stream; Cosplay; Konvent; Varumärke; Marknadsföring; Finans; Finanser; Framtidsplanering;

    Sammanfattning : Evenemangen i Sverige drabbades finansiellt, varumärkesmässigt och motivationsmässigt negativt av pandemin. Främst var det på grund av de regleringar som behövde göras för att skydda folkhälsan men mycket berodde också på de osäkerheter och den avsaknad av information som fanns kring viruset. LÄS MER

  2. 2. Event och varumärke : En studie om hur varumärket kan stärkas för att locka till sig en större publik och varumärkets betydelse för framgång

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :David Linder; Sebastian Spåls; [2023]
    Nyckelord :Event; Sociala medier; Branding; Eventmarknadsföring; Varumärke; Konsument; Triangulering;

    Sammanfattning : Med socialamediers framfart har event blivit ett av de vanligaste sätten för marknadsförare att nå sin publik. Utvecklingen av direktkontakt mellan kund och företag ökar också möjligheterna inom marknadsföring. LÄS MER

  3. 3. Att nå ut i det tysta bruset : En kvalitativ studie om videomarknadsföringsstrategier och ljudlös uppspelning inom musikbranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Elin Öhgren; Amanda Ingelsson; [2022]
    Nyckelord :social media strategy; video marketing strategy; music marketing strategy; soundless video; muted video; Sociala medier; marknadsföringsstrategier; rörligt innehåll; videomarknadsföring; musikbranschen; ljud; strategier;

    Sammanfattning : Musikindustrin ställs idag mot en utmaning när innehåll på sociala medier ses utan ljud, vilket kan ha en negativ inverkan på effektiviteten av budskap och annonsering. Denna studie har undersökt hur marknadsförare inom den svenska musikindustrin förhåller sig till ljudlös uppspelning av rörligt innehåll på sociala medier och vilka strategier de använder för att nå ut med rörligt innehåll på sociala medie-plattformar. LÄS MER

  4. 4. 100 SEK, Members only, Secret location : DIY-konsertens betydelse för Göteborg som musikstad

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Olle Mossberg; [2022]
    Nyckelord :DIY; Rockmusik; Community; Marxism; Postmarxism; Marxistisk analys; Göteborg;

    Sammanfattning : Studien syftar till att beskriva vad DIY-konserter betyder för Göteborg som musikstad. Studien har en geografisk avgränsning till arrangörer och föreningar i Göteborg, samt engenrebaserad avgränsning till rockmusik framförd av bandkonstellationer. LÄS MER

  5. 5. Attityder mot digitala musikevenemang : Ett deltagarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sofia Pettersson; Lina Nylén; Olivia Künzel; [2021]
    Nyckelord :Attitude; Digital music events; Hedonic values; Utilitarian values; E-quality I; Attityd; Digitala musikevenemang; Hedonistiska värden; Utilitaristiska värden; Ekvalitet;

    Sammanfattning : Följderna av covid-19 pandemin har lett till att hela världen har fått ställa om och anpassat sig till de restriktioner och rekommendationer som har införts för att minska smittspridningen. Under år 2020ökade digitaliseringen i samhället och en bransch som har fått anpassa sig är evenemangsbranschen. LÄS MER