Sökning: "Arrow"

Visar resultat 21 - 25 av 55 uppsatser innehållade ordet Arrow.

  1. 21. Destination HV71 : En kvalitativ studie i co-branding & place branding med Jönköpings kommun, Destination Jönköping och HV71

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Isac Enhamn; Markus Berg; [2016]
    Nyckelord :co-branding; ice hockey; place branding; qualitative; jönköping; co-branding; ishockey; place branding; kvalitativ; jönköping;

    Sammanfattning : För en stad är det viktigt att sticka ut, att göra sig hörd bland andra städer som konkurrerar om besöksnäring och nya invånare. Hur kan en medelstor stad sticka ut från mängden? Kanske genom att marknadsföra sig tillsammans med en idrottsförening. LÄS MER

  2. 22. Interactive glove for mobility training and rehabilitation after stroke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och Design

    Författare :Mihkel Hiob; [2016]
    Nyckelord :stroke; rehabilitation; interactive objects; Arduino; interactive design; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Stroke affects a vast amount of people every year. As a result, many survivors have at least partially lost some of their abilities which are necessary to complete everyday activities. Although rehabilitation can be used to improve those abilities, many survivors claim that conventional methods are demotivating and discouraging. LÄS MER

  3. 23. Pinterest in Sweden : A Qualitative Study on Swedes’ Pinterest Usage

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Marketing and Logistics

    Författare :Annika Kuhakoski; Lisa Seifert; [2015]
    Nyckelord :Pinterest; Sweden; social media; brands;

    Sammanfattning : Problem: For businesses, in order to stay in contact with customers and to overall increase brand awareness, social media platforms have become more and more important. Pinterest is a relatively new platform in Europe, which has become extremely popular in the United States for being an inspirational micro blog. LÄS MER

  4. 24. Måste dörren stängas till din framtida arbetsplats?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)

    Författare :Sebastian Malmgren; Olivia Thiel; [2015]
    Nyckelord :Cellkontor; ABW-kontor; Kombi-kontor; Arbetssocialt; Arbetseffektivitet; hållbarhet; kontorsmiljö; arbetsmoment; arbetsmiljö;

    Sammanfattning : Allt fler anställda runt om i landet väljer att ta med sig arbetet hem för att sitta och jobba i en hemmamiljö istället för att ta sig till företagets egna lokaler. Varför? Vem arbetar bäst bakom stängda dörrar? Hur ska ett företag tänka kring sin arbetsmiljö för de anställda? Det är några av de frågor som rapporten tar upp och diskuterar för att få svar på den universella frågan: “Måste dörren stängas till din framtida arbetsplats?”   De kontorsmiljöer som tas upp i rapporten är cellkontor, ABW-kontor och kombikontor. LÄS MER

  5. 25. Kvinnors upplevelser av övervikt och fetmas påverkan på deras vardag : - en analys av bloggar skrivna av kvinnor.

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Anne-Marie Wigholm; Felicia Österlund; [2015]
    Nyckelord :Healt; obesity; overweight; suffering; unhealth; Fetma; hälsa; lidande; ohälsa; övervikt;

    Sammanfattning : Titel:                                   Kvinnors upplevelse av övervikt och fetmas påverkan på deras                               vardag - en analys av bloggar skrivna av kvinnor. Författare:                         Wigholm, Ann-Marie; Österlund, Felicia Institution:                         Institutionen för hälsa och lärande, Högskolan i Skövde Program/Kurs:                 Examensarbete i omvårdnad, 15 hp Handledare:                      Lund, Annelise, Tilly Examinator:                      Brovall, Maria Sidor:                                 23 Datum:                               150422 Nyckelord:                         Fetma, hälsa, lidande, ohälsa, övervikt   Bakgrund: Övervikt och fetma har ökat och blivit ett folkhälsoproblem i samhället. LÄS MER