Sökning: "Art"

Visar resultat 11 - 15 av 7087 uppsatser innehållade ordet Art.

  1. 11. Digitala resurser i bildundervisningen : En kvalitativ studie av bildlärares förhållningssätt till digitala resurser i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Rebecca Axelsson; Izabella Karlsson; [2024]
    Nyckelord :digitala verktyg; bildämnet; digitalisering; bildlärare;

    Sammanfattning : Digitala resurser i bildundervisningen En kvalitativ studie av bildlärares förhållningssätt till digitala resurser i undervisningen Digital resources in art education A qualitative study of art teacher’s approaches to digital resources in education Syftet med studien är att undersöka bildlärares användning och förhållningssätt gentemot digitala verktyg i bildundervisningen. I studien undersöks vilka digitala resurser som används i undervisningen, hur de används och i vilken grad. LÄS MER

  2. 12. Digitaliserad bildundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Annie Antonsson; Tilda Eklund; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 13. Att skapa möten mellan konst och skola : En undersökning av bildlärares attityder till att samarbeta med yrkesverksamma konstnärer och använda sig av konstutställningar som del av undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Emma Busk; Miranda Solodovnikoff; [2024]
    Nyckelord :bildundervisning; samtidskonst; kulturgaranti; sociokulturell teori; Skapande skola;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka bildlärares uppfattningar om vilka möjligheter och utmaningar som finns i att skapa möten mellan skola och samhällets konstutbud. Med samhällets konstutbud menas här dels konstinstitutioner och dels möten med yrkesverksamma konstnärer. LÄS MER

  4. 14. Effektlandsprincipen och gränsöverskridande digital marknadsföring : Marknadsrättsliga principers tillämplighet vid gränsöverskridande digital marknadsföring med särskilt fokus på det svenska detaljhandelsmonopolet av alkoholdrycker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Oliver Edstrand; [2024]
    Nyckelord :Effektlandsprincipen; Ursprungslandsprincipen; E-handel; Alkoholdrycker; Detaljhandelsmonopol; Digital marknadsföring.;

    Sammanfattning : In art. 3 of e-commerce directive, the country-of-origin principle is established, and in terms of cross-border digital marketing actions, it states that marketing actions compliant with the laws of its originating EU member state is considered compliant throughout the union. LÄS MER

  5. 15. Dominansmissbruk och digitala plattformar : En studie av hur artikel 102 FEUF och DMA hanterar digitala marknader, självförbehåll och utnyttjanden av insamlad data

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Matilda Söderholm; [2024]
    Nyckelord :EU law; digital platforms; DMA; Digital Markets Act; online platforms; digital markets; multi-sided markets; self-preferencing; competition law; article 102 TFEU; 102 TFEU; abuse of dominance; use of market power; use of data; EU-rätt; digitala plattformar; DMA; Digital Markets Act; onlineplattformar; digitala marknader; flersidiga marknader; självförbehåll; konkurrensrätt; artikel 102 FEUF; art 102 FEUF; missbruk av dominerade ställning; dominansmissbruk; utnyttjande av marknadsmakt; utnyttjande av data;

    Sammanfattning : Dagens samhälle förändras snabbt, och digitala marknader med det. Digitaliseringen har lett till revolutionerande utvecklingar av vårt samhälle, och bakom dessa förändringar står primärt ett fåtal dominerande teknikjättar och deras plattformar. LÄS MER