Sökning: "Artificiell Intelligens"

Visar resultat 11 - 15 av 1065 uppsatser innehållade orden Artificiell Intelligens.

  1. 11. Navigating Industry 4.0 to Industry 5.0 : Challenges and Strategies for Workforce Transition and its Relation to SDGs

    Master-uppsats, KTH/Energisystem

    Författare :Dhairysheel Shivaji Ambhore; [2024]
    Nyckelord :Industry 4.0; Industry 5.0; Sustainable Development Goals SDGs ; industry 4.0; industry 5.0; hållbarhetsmål SDGs ;

    Sammanfattning : The Fourth Industrial Revolution, known as Industry 4.0, has ushered in a new era of technological advancement and disruption across Manufacturing Industries. As organizations embrace digital technologies, artificial intelligence, and automation, the workforce faces profound changes in job roles, skill requirements, and training needs. LÄS MER

  2. 12. ML implementation for analyzing and estimating product prices

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Abel Getachew Kenea; Gabriel Fagerslett; [2024]
    Nyckelord :Machine Learning; ML; Regression; Deep Learning; Artificial Neural Network; ANN; TensorFlow; ScikitLearn; CUDA; cuDNN; Estimation; Prediction; AI; Artificial Intelligence; Price Tracking; Price Logging; Price Estimation; Supervised Learning; Random Forest; Decision Trees; Batch Learning; Hyperparameter Tuning; Linear Regression; Multiple Linear Regression; Maskininlärning; Djup lärning; Artificiellt Neuralt Nätverk; Regression; TensorFlow; SciktLearn; ML; ANN; Estimation; Uppskattning; CUDA; cuDNN; AI; Artificiell Intelligens; pris loggning; pris estimation; prisspårning; Batchinlärning; Hyperparameterjustering; Linjär Regression; Multipel Linjär Regression; Supervised Learning; Random Forest; Decision Trees;

    Sammanfattning : Efficient price management is crucial for companies with many different products to keep track of, leading to the common practice of price logging. Today, these prices are often adjusted manually, but setting prices manually can be labor-intensive and prone to human error. LÄS MER

  3. 13. Samhällets interaktion med digitala enheter: en inblick i de etiska och samhälleliga dimensionerna av artificiell intelligens

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Astrid Boström Andersson; [2024]
    Nyckelord :Artificiell intelligens; AI; maskininlärning; Samhällspåverkan av AI; Symbolisk Interaktionism; Habitus; Etiska Implikationer inom AI; Interdisciplinära tillvägagångssätt mot AI; Etik; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien fokuserar på att utforska de samhälleliga implikationerna och etiska aspekterna som är förknippade med framsteg inom artificiell intelligens, som uppfattas av ett antal studenter inom civilingenjörsprogrammet i datateknik. Studien utreder dessa studenters perspektiv på AI:s samhälleliga roller och deras egna etiska ansvar i utvecklingen av AI-modeller. LÄS MER

  4. 14. Rekryterad av AI: En analys av arbetssökandes uppfattning och attityd

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Maja Hedin; Fanny Hjorth; [2024]
    Nyckelord :Artificiell intelligens; rekrytering; attityd; Artificial intelligence; recruitment; attitude; Science General;

    Sammanfattning : Recruitment conducted with the assistance of artificial intelligence is becoming increasingly common with the advancement of technology. Currently, AI can draft job advertisements, review resumes, automate interviews, and make decisions. LÄS MER

  5. 15. "Eleven har svårt att sitta stilla" : En dokumentanalys om åtgärder och behovsbeskrivningar i åtgärdsprogram

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jenny Blunck; Petra Bubicic Piros; [2024]
    Nyckelord :Dokumentation; kategoriskt perspektiv; relationellt perspektiv; särskilt stöd; åtgärdsprogram;

    Sammanfattning : Blunck, Jenny och Bubicic Piros, Petra (2024). ”Eleven har svårt att sitta stilla” En dokumentanalys om åtgärder och behovsbeskrivningar i åtgärdsprogram. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER