Sökning: "Artificiell intelligens AI"

Visar resultat 6 - 10 av 669 uppsatser innehållade orden Artificiell intelligens AI.

  1. 6. Cybersäkerhet i kommunala korridorer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Förvaltningshögskolan

    Författare :Anna Isaksson; Marcus Ragnarsson; [2024-01-22]
    Nyckelord :Cybersäkerhet; Cyberattack; AI; Digitalisering;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att få förståelse för existerande uppfattningar, strategier och hantering av cyberhot som den kommunala förvaltningen utsätts för i samband med den accelererande digitaliseringen samt utvecklingen av artificiell intelligens. Teori: Den teoretiska referensramen utgår ifrån fem teman: AI, trög förvaltning i accelererande omvärld, arbetsmetoder kopplat till cybersäkerhet, medvetenhet och förberedelse/kapacitet. LÄS MER

  2. 7. AI-readiness inom livsmedelsbranschen : En kartläggning av nordiska livsmedelsföretag

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Ida Holmberg; Julia Nordgren; [2024]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; AI-readiness; AI-technology; TOE-model; food industry; the Nordic; Artificiell Intelligens; AI-readiness; AI-teknik; TOE-modellen; livsmedelsindustrin; Norden;

    Sammanfattning : Livsmedelsindustrin står inför stora utmaningar i framtiden, varav en är att erbjuda och producera livsmedel till en växande population på ett hållbart sätt. Ett sätt att övervinna denna utmaning är att implementera AI-teknik som kan användas för att effektivisera och främja hållbar utveckling inom livsmedelsindustrin. LÄS MER

  3. 8. Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar : En kvalitativ studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sophie Lindström; Julia Blomqvist; Julia Köhl; [2024]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; Personaliserad marknadsföring; CRM; Köpprocess; Artificiell intelligens;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Datum: 2024-01-11  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet   Författare: Julia Blomqvist                 Julia Köhl                           Sophie Lindström                            02/04/16                         97/07/16                                  00/06/10  Titel: Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar. - En studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv. LÄS MER

  4. 9. Marknadsföringsbyrån i digital förändring : En kvalitativ studie om hur digital teknologi påverkar affärsrelationen mellan marknadsföringsbyrå och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Lindberg; Ella Persson; [2024]
    Nyckelord :affärsrelationer; marknadsföringsbyrå; digital teknologi; AI; förändring;

    Sammanfattning : Den digitala teknologins inverkan på affärsrelationer har främst studerats inom tillverkningsindustrin och det finns begränsad forskning om ämnet inom andra branscher. En bransch som influerats mycket av digital teknologi är marknadsföringsbranschen där marknadsföringsbyrån och kunden är centrala aktörer. LÄS MER

  5. 10. ML implementation for analyzing and estimating product prices

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Abel Getachew Kenea; Gabriel Fagerslett; [2024]
    Nyckelord :Machine Learning; ML; Regression; Deep Learning; Artificial Neural Network; ANN; TensorFlow; ScikitLearn; CUDA; cuDNN; Estimation; Prediction; AI; Artificial Intelligence; Price Tracking; Price Logging; Price Estimation; Supervised Learning; Random Forest; Decision Trees; Batch Learning; Hyperparameter Tuning; Linear Regression; Multiple Linear Regression; Maskininlärning; Djup lärning; Artificiellt Neuralt Nätverk; Regression; TensorFlow; SciktLearn; ML; ANN; Estimation; Uppskattning; CUDA; cuDNN; AI; Artificiell Intelligens; pris loggning; pris estimation; prisspårning; Batchinlärning; Hyperparameterjustering; Linjär Regression; Multipel Linjär Regression; Supervised Learning; Random Forest; Decision Trees;

    Sammanfattning : Efficient price management is crucial for companies with many different products to keep track of, leading to the common practice of price logging. Today, these prices are often adjusted manually, but setting prices manually can be labor-intensive and prone to human error. LÄS MER