Sökning: "Artificiella Influencers"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Artificiella Influencers.

  1. 1. Artificiella influencers : en netnografisk studie om marknadsföring genom artificiella influencers och följarnas respons till fenomenet

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anne Sundkvist; Hedvig Wolf; [2020]
    Nyckelord :influencer marketing; artificial influencers; storytelling; parasocial relations; influencer marketing; artificiella influencers; storytelling; parasociala relationer;

    Sammanfattning : Bakgrund: Artificiella influencers är ett nytt fenomen inom marknadsföringsstrategininfluencer marketing. En artificiell influencer är en datorskapad karaktär som genom enfiktiv berättelse skapar kontakt med sina följare. LÄS MER

  2. 2. Fake it 'til you make it! Influencer Marketing 2.0 : Verkliga- och Artificiella Influencers påverkan på konsumenters varumärkespercepion, från ett autenticitetsperspektiv

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Maja Söderberg Stenman; Irma Axelsson; [2019]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Influencers; Artificial Influencers; authenticity; brand perception; Influencer Marketing; Influencers; Artificiella Influencers; autenticitet; varumärkesperception;

    Sammanfattning : Problemformulering: Konsumenter har påvisat en ökad misstro mot traditionell marknadsföring och efterfrågar autenticitet. Influencer Marketing används i allt större utsträckning av företag för att nå sin målgrupp på önskvärt sätt, och branchen anses ha mognat. LÄS MER