Sökning: "Artificiella världar"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Artificiella världar.

  1. 1. Automatic game-testing with personality : Multi-task reinforcement learning for automatic game-testing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Oleguer Canal Anton; [2021]
    Nyckelord :Deep Reinforcement Learning; Multi-Task; Successor Features; Game- Testing; Personas; Djup förstärkningsinlärning; Multitasking; Efterföljande kännetecken; Speltestning; Artificiell intelligens; Persona.;

    Sammanfattning : This work presents a scalable solution to automate game-testing. Traditionally, game-testing has been performed by either human players or scripted Artificial Intelligence (AI) agents. While the first produces the most reliable results, the process of organizing testing sessions is time consuming. LÄS MER

  2. 2. Den fjärde väggen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Arkitektur

    Författare :Amanda Romedahl Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Historieberättande; Narrativ; Artificiella världar; Teater; Kallocain; Karin Boye; Fiktion;

    Sammanfattning : Ett försök att berätta en historia med hjälp av arkitektens verktyg. Projektet är en undersökning av vilken roll historieberättande kan ha inom arkitektur. Arbetet kan ses som en övning i att arbeta med arkitektur utifrån en historia. LÄS MER

  3. 3. Procedurally Generating an Artificial Galaxy

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Olof Elfwering; [2016]
    Nyckelord :Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : The idea of procedurally generating artificial worlds has been around for a long time. It is used both for CGI effects in movies and, more prominently, for video games. It is done by big companies and small teams; professionals as well as beginners and hobbyists. LÄS MER

  4. 4. Artificiella ekosystem i datorspel

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Mac Svan; [2007]
    Nyckelord :Artificiellt ekosystem; biotop; dynamisk miljö; levande värld; nytänkande speldesign; växtlighet; fortplantning;

    Sammanfattning : Samtidigt som datorernas hårdvara utvecklas i en hög takt blir datorspelen allt mer grafiskt tilltalande. Möjligheten att lägga vissa av dessa resurser på nytänkande speldesigner har till stor del försummats, och detta arbete handlar om att skapa ett automatiskt genererat ekosystem som ständigt är under utveckling. LÄS MER