Sökning: "Ashkan"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade ordet Ashkan.
1. Sequential testing of the sign of the drift of a Brownian motion
Master-uppsats, Uppsala universitet/Tillämpad matematik och statistikSammanfattning : .... LÄS MER
2. "Språket är vägen till kunskap" : En enkätstudie om socioekonomiska faktorers möjliga påverkan på förskollärares arbete med barns språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Uppsatsen syftar till att undersöka förskollärares erfarenheter och tankar kring hur det är att arbeta med språkutveckling i olika socioekonomiska områden. Arbetet har genom en enkätundersökning, som besvarats av förskollärare, studerat pedagogers arbetssätt, samverkan med hemmen samt tillgångar till resurser som påverkansfaktorer till skillnader i barns språkutveckling. LÄS MER
3. Effect of strain rate on continuum and pre-cracked polymer failure
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för maskinteknikSammanfattning : The main intention of this thesis work was to investigate the effect of strain rate on continuum and pre-cracked polymer failure. Low-Density Polyethylene (LDPE) was chosen to study experimentally and numerically. In order to cover wide range of strain rates, four specific strain rates were selected for the uniaxial tensile tests. LÄS MER
4. Applying a Strategic Sustainable Development Lens to Supplier Network Collaboration
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för strategisk hållbar utvecklingSammanfattning : A company cannot be more sustainable than its supply chain. Given their complexity and the need for collaborative, strategic action for sustainability across supplier networks this research takes a systems perspective to answer, “How can a Strategic Sustainable Development (SSD) lens support supplier network collaboration towards sustainability?”. LÄS MER
5. Utmaningarna med en jämställd historieundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : I styrdokumenten finns en strävan mot en jämställd undervisning men läroböckerna ger en kvinnofattig bild av historien. Detta grundar sig i att män oftast tagit en större plats i historien och detta gör att kvinnor som individer inte hörs i samma bemärkelse. LÄS MER