Sökning: "Assassins Creed"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Assassins Creed.

  1. 1. Praktiska digitala medium i historieundervisningen : En översikt av forskning om hur digitalt game-based learning kan användas för att förbättra elevernas kunskap om historieämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Dennis Gullstrand; Erik Lund; [2024]
    Nyckelord :history; history didactics; history education; didactics; practical; game based learning; game; games; digital; computer; Assassin s Creed; Making History; Crusader Kings; Hearts of Iron; high school; historia; historiedidaktik; historieundervisning; undervisning; didaktik; praktiskt; game based learning; spel; digital; digitala; dator; Assassin s Creed; Making History; Crusader Kings; Hearts of Iron; gymnasie; gymnasiet; högstadium; högstadiet; grundskola;

    Sammanfattning : The traditional history educational methods mainly consists of and are focused on memory, reading, repetition and writing skills, however this paper aims to give an overview of research regarding “Game-based learning”, it’s uses in education of history, and if it can be used as a way to complement the traditional education and give history teachers the tools to make their teaching more diverse. Useful materials were found in the databases: EBSCO, IEEE Xplore och Science Direct. LÄS MER

  2. 2. Refusing the Axe : Undervisning i etik och moral med hjälp av tv-spel enligt Karen Schriers ramverk: EPIC.

    M1-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Oskar Nimmersjö; [2022]
    Nyckelord :Etik; tv-spel; undervisning i etik.;

    Sammanfattning : In this essay, the author examines the EPIC (Ethics Practice and Implementation Categorization) framework which stated purpose is to identify and categorize strategies and teaching goals for ​​ethics and morality in video games. This is done by putting the framework into use as intended and then discussing whether it achieves its purpose, and whether it is suitable for use in teaching. LÄS MER

  3. 3. Press X to Hug Leonardo : Historiedidaktiska perspektiv på Assassin’s Creed

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Historia

    Författare :Viktor Andersson; [2021]
    Nyckelord :Historiebruk; Historiekultur; Historiemedvetande; Historiedidaktik; Assassin s Creed; Digital kultur; Datorspel; History and Archaeology;

    Sammanfattning : Uppsatsen utforskar vilka historiedidaktiska perspektiv man kan tillämpa på de populära Assassin's Creed-spelen, med fokus på Assassin's Creed II och Assassin's Creed: Brotherhood. Historiebruk, historiekultur och historiemedvetande, vilka tillsammans bildar den historiedidaktiska teorin, utgör de teoretiska underlagen. LÄS MER

  4. 4. Frihet, lekfullhet och berättarskap : Historiebruk och meningsskapande i det historiska dataspelet Assassin’s Creed: Unity

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Historia

    Författare :Johan Skalstad; [2020]
    Nyckelord :Assassin’s Creed: Unity; reading and doing; historiebruk; historiemedvetande; historiskt meningsskapande; historiska dataspel; historiedidaktik.; Assassin’s Creed: Unity; reading and doing; historiebruk; historiemedvetande; historiskt meningsskapande; historiska dataspel; historiedidaktik.;

    Sammanfattning : This essay explores the usage of history in the historical video game Assassin’s Creed: Unity. Taking a theoretical approach from Nordgren, Karlsson and Landsbergs theories on historical consciousness, historical meaning and the usage of history, the game is analysed from the perspective of the content creator. LÄS MER

  5. 5. Datorspel som digitalt verktyg i årskurs 7-9 : En analys av den historiedidaktiska potentialen hos Assassins Creed Origins

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Mattias Sundelin; [2019]
    Nyckelord :Historiedidaktisk potential; datorspel; multimodala resurser; Assassins Creed; digitala verktyg;

    Sammanfattning : Den här studien analyserar datorspelet Assassins Creed Origins, dess historiedidaktiska potential, samt dess multimodala resurser. Studien visar att Assassins Creed Origins har stor didaktisk potential och kan bidra till ökade historiekunskaper, förståelse för historiebruk och historiemedvetande. LÄS MER