Sökning: "Assessment support"

Visar resultat 1 - 5 av 939 uppsatser innehållade orden Assessment support.

  1. 1. Determining linguistic predictor for the classification of subjective cognitive impairment and mild cognitive impairment using machine learning

    Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Tian Wang; [2020-09-01]
    Nyckelord :mild cognitive impairment; sibjective cognitive impairment; natural language processing; support vector machine; neural networks;

    Sammanfattning : Introduction Mild Cognitive Impairment (MCI) is a neurological condition characterized by cognitive decline greater than expected for an individual's age and education level. Subjective Cognitive Impairment (SCI) is a selfreported decline in cognitive abilities but not clinically identified as MCI. LÄS MER

  2. 2. INVESTIGATING INDUSTRY 4.0 READINESS IN THE SWEDISH MANUFACTURING SECTOR

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Victor Rådinger; Hampus Samuelsson; [2020-07-23]
    Nyckelord :Industry 4.0; Readiness; Technology; Barriers;

    Sammanfattning : Industry 4.0 is the fourth, most recent industrial revolution, and refers to the integration of thedigital and the physical world in a manufacturing environment. Since first introduced in 2011,Industry 4.0 has gained significant academic and industrial attention. LÄS MER

  3. 3. A Case Study of the platform CLOSER – It gives more than it takes

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Helena Negatu; Austeja Bernataviciene; [2020-07-22]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Innovation is in many organisations the core of the growth and development process. In today´s world, many organisations have realised that working in silos is no longer efficient, hence the search for external sources that can complement its internal knowledge base through boundary spanning activities. LÄS MER

  4. 4. Nationellt bedömningsstöd i läs-­‐ och skrivutveckling En kvalitativ intervjustudie med åtta lågstadielärare om hur de erfar och uppfattar bedömningsstödet

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Paulina Löventun; [2020-02-25]
    Nyckelord :nationellt bedömningsstöd; formativ bedömning; bedömning; likvärdig och rättvis utbildning;

    Sammanfattning : Det finns olika typer av bedömningsstöd som lärare kan använda för att veta hur elever ligger tilloch hur lärare sedan kan lägga upp sin fortsatta undervisning. I denna studie är det nationellabedömningsstödet i läs- och skrivutveckling i fokus och utgör utgångspunkt för studien. LÄS MER

  5. 5. Vid behov och i mån av plats En studie av dokumentation av extra anpassningar

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Eva Andersson; Helen Pettersson; [2020-01-16]
    Nyckelord :Extra anpassningar; behovsbeskrivning; dokumentation; uppföljning; stödinsatser;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate documentation of extra adjustments1 and how the implemented strategies correspond with the curriculum. The study is based on the following enquiries;•To what extent do the extra adjustments plans represent identified studentconcerns?•What support is found in the extra adjustments plans and how is it related to theschool’s obligations in academic and behavioural interventions?•In what way do the schools describe the monitoring and assessment of theextra adjustments plans?Theory: The study draws on the sociocultural perspectives on learning and development with the zone of proximal development in focus. LÄS MER