Sökning: "Astrid Lindholm"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Astrid Lindholm.

  1. 1. Customer Related Risks : A Garment Manufacturer Perspective

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Caroline Lindholm; Filippa Vasilis; Astrid Hansson; [2022]
    Nyckelord :Risk; Risk Management; Garment Manufacturing; Malaysia; Buyer-Supplier Relationship; Purchasing Practices;

    Sammanfattning : This paper examines risks that arise from buyer-manufacturer relationships from Malaysian garment manufacturers' perspectives. In addition, the risk management techniques used to handle these risks are studied and cross-examined. The nature of the relationship is also discussed in relation to the risks and risk management techniques identified. LÄS MER

  2. 2. Affärsrelationer och Varumärken : - en kvantitativ studie om varumärkens betydelse i affärsrelationer mellan företag och konsumenter

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Anna Byström; Charles Bennström; Joacim Björkvall; Jessica Bjälevik; Anna Vartiainen; Helene Kaspersson; Stefan Sjöblom; Astrid Lindholm; [2009]
    Nyckelord :Varumärken; affärsrelationer; nätverk; informationsutbyte; förtroende; ömsesidigt engagemang; ömsesidig anpassning;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. vem mönstrar på när Kapten Haddock kliver av? : En studie om förväntningar inom intern marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Linda Magnusson; Therese högberg; Astrid Lindholm; [2008]
    Nyckelord :Förväntningar; intern marknadsföring; Word-of-mouth; personliga behov; Tidigare erfarenheter; rederi;

    Sammanfattning : Sammanfattning Ämne/Kurs: Kandidatuppsats, Mälardalens Högskola, EFO225 Författare: Astrid Lindholm, Therese Högberg och Linda Magnusson Handledare: Ingemar Haglund, universitetsadjunkt vid Mälardalens Högskola Nyckelbegrepp: Förväntningar, intern marknadsföring, personliga behov, Word-of- Mouth, tidigare erfarenheter, rederi Titel: Vem mönstrar på när Kapten Haddock kliver av? – En studie om förväntningar och intern marknadsföring inom rederibranschen. Syfte: Syftet med arbetet är att identifiera vilka förväntningar blivande sjökaptener och fartygsingenjörer vid de två sjöfartskolorna i Sverige har på sina framtida arbetsgivare. LÄS MER