Sökning: "Asynkron kommunikation"
Visar resultat 6 - 10 av 34 uppsatser innehållade orden Asynkron kommunikation.
6. Sfi-lärares erfarenheter av distansundervisning våren 2020
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka sfi-lärares erfarenheter av distansundervisning under våren 2020. Studiens fokus ligger på att undersöka hur digitala verktyg anpassades till elevernas olikheter, hur kommunikationen med eleverna etablerades och vilka arbetssätt och metoder som kännetecknade sfi-lärares distansundervisning. LÄS MER
7. Utmaningar och möjligheter med digitala verktyg i övergången till distansundervisning i matematik under coronakrisen 2020
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Covid-19 pandemin ledde till att stora delar av världens utbildningsväsen tvingades ställa om till distansundervisning. Denna studie undersöker möjligheter som digitala verktyg bidrar med för att lösa utmaningar med elevers lärande, då matematikundervisning övergår till distansundervisning. LÄS MER
8. Research on Interprocess Communication in Microservices Architecture
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : With the substantial growth of cloud computing over the past decade, microservices has gained significant popularity in the industry as a new architectural pattern. It promises a cloud-native architecture that breaks large applications into a collection of small, independent, and distributed packages. LÄS MER
9. Åländska svensklärares digitala återkoppling i samband med skrivundervisning sett ur ett relationellt perspektiv
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : I samband med digitaliseringsprocessen av skolan blir lärarna tvungna att utveckla sitt arbete med skrivundervisningen i svenska. Lärarnas relationer med elever ändras då de använder digitala verktyg. För att upprätthålla relationen till eleverna krävs det att lärarna kan hantera digitala verktyg. LÄS MER
10. Universitetslärare, universitetsstudenter och lärgemenskap : Social närvaro vid nätstudier
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: En av tre universitetsstudenter läser idag via nätbaserade kurser. Nätbaserat lärande är flexibelt och baseras på asynkron kommunikation, men studentgenomströmningen är lägre än på campuskurser. Forskning har visat att nätbaserade lärgemenskaper byggs upp av tre delar; kognitiv närvaro, lärarnärvaro och social närvaro. LÄS MER