Sökning: "Athanasios Doulgeris"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Athanasios Doulgeris.

  1. 1. Det korporativa varumärkets utveckling -en studie av de anställda som organisationens främsta resurs

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Athanasios Doulgeris; Rade Kocovski; Martin Stojanovski; [2004]
    Nyckelord :Korporativt varumärke; korporativ identitet; organisationskultur; kärnvärderingar; subkulturer; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Företag under tillväxt som befinner sig i inledningsfasen av att utveckla ett korporativt varumärke har en del utmaningar framför sig. Vi har funnit att integrationen av nyförvärvade enheter måste hanteras väldigt noggrant och integreras med organisationens övergripande kultur samtidigt som man är öppen för en viss kulturell varians. LÄS MER

  2. 2. Effektmätning av produktplacering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pelle Lindell; Athanasios Doulgeris; Björn Andersson; [2003]
    Nyckelord :Produktplacering; effektmätning; promotionmix; varumärke; marknadsundersökning; sponsring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Det vi vill åstadkomma med uppsatsen är att kartlägga de metoder som är mest lämpade för att mäta effekten av produktplacering i film. Relevanta aspekter att effektmäta är försäljning, ökad märkesmedvetenhet hos konsument, förstärkning av varumärke och förändring av företagets image. LÄS MER