Sökning: "Atlas Copco strategi"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Atlas Copco strategi.
1. Analysis of the software ecosystem in the Automotive industry
Master-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Due to Industry 4.0 (I4.0) the software ecosystem is constantly changing, and new possibilities and challenges are arising. The purpose of this Master Thesis is to map the software ecosystem in the automotive industry in order to understand the position of Atlas Copco and what gaps an industrial tool supplier can close. LÄS MER
2. Vilka utmaningar och hinder möter större tillverkande företag vid implementering av digital och smart teknik samt hur kan dessa åtgärdas? : En studie kring den pågående digitala transformationen av tillverkningsindustrin
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Den globala industrin har under det senaste decenniet genomgått en enorm digital transformation, där tillämpandet av digitala och smarta verktyg inom företag aldrig har varit mer påtagligt. Under november 2011 presenterades begreppet Industrial 4. LÄS MER
3. Värdet av det immateriellaEtt kommunikativt verktyg för verksamheten : En kvalitativ studie om hur ledare kommunicerar en organisationsolika immateriella värden
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Studien som genomförts undersöker hur ledare kommunicerar och använder sig av immateriella värden i sitt arbete. Studien granskar även ett specifikt segment inom organisationen, nämligen mellancheferna. LÄS MER
4. Förbättring och effektivisering av materialhantering och materialflöden
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Atlas Copco Craelius är en del av Atlas Copcos division Geotechnical Drilling and Exploration inom affärsområdet anläggnings- och gruvteknik. Atlas Copco Craelius som är beläget i Märsta utanför Stockholm utvecklar, tillverkar och marknadsför utrustning för undersöksborrning, grundläggning och markförstärkning. LÄS MER
5. Anpassningar av globala varumärke
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att granska och analysera anpassningar av marknadsföring strategier av svenska varumärken som är verksamma på den globala B2B-marknaden, samt med hjälp av analys förklara hur svenska B2B-varumärket kan kännetecknas. Metod: I denna uppsats har vi valt att använda oss av en kvalitativ studie för att ge läsaren en djupgående bild av tre svenska företaget Atlas Copco, Volvo Trucks och Ericsson och deras marknadsföring av varumärket på den internationella marknaden. LÄS MER