Sökning: "Att göra sig ett namn på marknaden"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Att göra sig ett namn på marknaden.
1. Flip Parkhaus
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : Flip Parkhaus är ett projekt vars mål är att starta en diskussion kring bostadsmarknadens nuvarande utformning. Projektet är baserat i Berlin, en stad där situationen för de som söker bostad snabbt har förändrats. LÄS MER
2. Vad innebär det empiriska fenomenet hållbarhetscontroller och vad arbetar denna med? : En explorativ studie på hållbarhetscontrollers roll i företag
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problem: Till följd av samhällets och företags ökade medvetenhet avseende hållbarhet har det banat ny väg för idéer om vad som utgör styrinformation i företag. Hållbarhet har blivit allt mer integrerat inom företag vilket har förändrat dess interna processer. LÄS MER
3. Motorbyte
M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Detta projekt handlar om att byta motor på ett äldre flygplan en PA28-161 (Piper Cherokee Cadet ) med registreringsbeteckning SE-KMI som ägs av Västerås Flygklubb. SE-KMI är ett äldre flygplan som är tillverkat år 1989 och har en förbrukad motor av typen Lycoming som går på bränslet Avgas 100 LL. LÄS MER
4. Design av Vattenkanna
Master-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Denna rapport behandlar ett examensarbete som bedrivits mot AB IDESTA Kök i Eskilstuna av två studenter på Mälardalens högskola. Examensarbetet ligger på D-nivå och innefattar 30 högskolepoäng. Uppdraget från IDESTA innefattade att ta fram en ny vattenkanna i rostfritt stål för konsumentmarknaden för design produkter. LÄS MER
5. Butiken som ett varumärke : Hur kan fristående butiker genom marknadskommunikation bygga ett starkt och attraktivt varumärke?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Marknaden är i ständig utveckling och det uppstår mer och mer konkurrens, därför måste butiker skilja sig från andra butiker på marknaden. Detta kan de göra genom ett starkt varumärke som kunden föredrar framför andra. LÄS MER