Sökning: "Att lyssna till medarbetaren"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Att lyssna till medarbetaren.

  1. 1. Att leda till ökad motivation och prestation inom distansutbildning : En studie om hur studenter och lärare kan leda studenter till ökad studiemotivation och studieprestation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Jennie Olofsson; [2023]
    Nyckelord :distansutbildning; motivation; prestation;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att bidra med ökade kunskaper om hur studenter kan leda sig själva och hur lärare kan leda studenter till ökad studiemotivation och studieprestation inom distansutbildningar. Lärare på universitet, personer inom företag och andra utbildningsverksamheter som använder distansutbildning kan ta del av studiens resultat gällande hur de kan leda till ökad studiemotivation och prestation, vilket kan bidra till mer framgångsrikt lärande för vare sig det är studenten eller medarbetaren. LÄS MER

  2. 2. Ledarskapsstilens betydelse för medarbetarens arbetsengagemang : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Mari Immonen; Lisbeth Rosdahl; [2017]
    Nyckelord :ledarskap; ledarskapsstil; arbetsengagemang; transformativt ledarskap; empati;

    Sammanfattning : En ledare som kan engagera en arbetsgrupp och att känna arbetsglädje inspirerar medarbetare att arbeta mot gemensamma mål. Syftet med studien är att undersöka om och hur ledarskapsstil och ledarens empatiska förmåga har betydelse för medarbetares arbetsengagemang inom vård och omsorg. Som metod valdes kvalitativ metod och innehållsanalys. LÄS MER

  3. 3. Kostchefers coachande ledarroll

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Stina Eriksson; Kerstin Forsebo; [2014-06-25]
    Nyckelord :Coaching; Kostchef; Ledarskap;

    Sammanfattning : Coaching har blivit populärt i samhället och används idag allt mer inom ledarskap, men är fortfarande ett relativt outforskat område. Coaching är en kommunikationsteknik där aktivt lyssnande och kraftfulla frågor används. Det bygger på individutveckling, lärande och prestationsökning samt måluppfyllelse. LÄS MER