Sökning: "Att utvärdera och utveckla förskolans verksamhet"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Att utvärdera och utveckla förskolans verksamhet.

  1. 1. För vems ögon : - en studie om hur föskollärare dokumenterar stödinsatser i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Therese Granat; [2021]
    Nyckelord :Barn i behov av särskilt stöd; dokumentation; stödinsatser; uppföljning; utvärdering.;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Granat, Therese (2021). För vems ögon? En studie om hur förskollärare dokumenterar stödinsatser i förskolan. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Hur kan vi gå vidare? : Dokumentation, utvärdering och uppföljning av utomhuspedagogik i förskolan.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Emelie Lindberg; Kristina Olsson; [2018]
    Nyckelord :Utomhuspedagogik; pedagogisk dokumentation; utvärdering; uppföljning;

    Sammanfattning : Inledning Denna studie handlar om hur förskollärare arbetar med dokumentation, utvärdering och uppföljning av utomhuspedagogik. Den handlar även om hur utomhuspedagogiska aktiviteter kan kopplas samman med teori och praktik i förskolans verksamhet. LÄS MER

  3. 3. "Det handlar inte om mig, det handlar om oss" : En enkätstudie angående pedagogers uppfattningar och erfarenheter av kollegiala reflektioner.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Linnéa Hofberg; Linda Kjellander; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Reflektion benämns inte som begrepp i förskolans styrdokument. Trots det läggs det stor vikt i styrdokumenten på pedagogers förmåga att ständigt utvärdera, förbättra och utveckla den pedagogiska verksamheten. LÄS MER

  4. 4. Paddagogisk dokumentation : En kvalitativ studie av hur förskollärare beskriver hur de förhåller sig till lärplattan som verktyg i arbetet med den pedagogiska dokumentationen i förskolans verksamhet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Lisa Haglund; Jenny Eriksson; [2017]
    Nyckelord :Lärplatta; pedagogisk dokumentation; barns delaktighet;

    Sammanfattning : Förskolans läroplan beskriver hur förskollärare ska ansvara för att varje barns utveckling och lärande kontinuerligt och systematiskt dokumenteras, följs upp och analyseras. Detta för att kunna utvärdera hur förskolan tillgodoser barns möjligheter till utveckling och för att utveckla förskolans verksamhet. LÄS MER

  5. 5. Dokumentation för utveckling i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Josefin Pettersson; [2016]
    Nyckelord :förskola; pedagogisk dokumentation; pedagoger och utveckla;

    Sammanfattning : I detta examensarbete har jag intervjuat förskolepedagoger på några olika förskolor isödra Sverige. De förskolor jag har varit på ligger i samma kommun i södra Sverige,men alla har inte samma förskolechef. Detta gör att förskolorna har olika mycketerfarenhet av att använda sig av dokumentation och pedagogisk dokumentation. LÄS MER