Sökning: "Att vara lärare på fordonsprogrammet"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Att vara lärare på fordonsprogrammet.

  1. 1. Infärgning mot idrott och hälsa på fordon- och transportprogrammet. : En kvalitativ studie om lärares uppfattning om infärgning och anpassning till examensmålen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Max Själin; [2017]
    Nyckelord :Programinfärgning; ämnessamverkan; yrkesutbildning; fordon- och transportprogrammet;

    Sammanfattning : Programinfärgad undervisning har visat sig ha en positiv effekt på både elevers motivation likväl som på deras resultat. Utifrån examensmålen uppsatta av Skolverket uppmuntras lärare att samarbeta över ämnesgränserna för att göra utbildningen mer inriktad mot respektive program. LÄS MER

  2. 2. Motivation på fordonsprogrammet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för teknik, TEK

    Författare :Martin Eldonson; Stig Jönsson; [2011]
    Nyckelord :Motivation; fordonsprogrammet; omotiverade elever;

    Sammanfattning : För att få en ansvarstagande, målmedveten och motiverad elev krävs att eleven naturligtvis har ett intresse för utbildningen. Han/hon måste dessutom få en rättvis bild av det program han söker, genom sin studie- och yrkesvägledare. Brist på motivation kan bero på olika faktorer och är ofta individuell. LÄS MER

  3. 3. Idrott och hälsa på ett yrkesförberedande gymnasium : En pilotstudie på Fredrik Bremers fordonsprogram årskurs 1

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Joakim Ajger; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte Med denna uppsats vill jag belysa hur elever på Fredrik Bremer, yrkesförberedande gymnasium åk 1 prioriterar ämnet idrott och hälsa. Hur viktigt anser de att ämnet är för dem nu, i framtiden och i kommande yrkesroll? Jag vill även undersöka om de har förslag på förändringar i undervisningen. LÄS MER

  4. 4. Lärares konstitution av mening om sin undervisning - En studie av lärare inom Fordonsprogrammet på gymnasieskolan

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Karl-Gunnar Starck; [2004]
    Nyckelord :Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik; Social Sciences;

    Sammanfattning : Undersökningen är ett uppdrag från Skolverket att ta reda på hur lärare använder kursplaner. De lärare som ingår i undersökningen undervisar inom fordonsprogrammets karaktärsämnen. Syftet är att beskriva hur lärarna konstituerar mening om sin undervisning samt på vilket sätt styrdokumenten framträder. LÄS MER