Sökning: "Attitude towards Green Products"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden Attitude towards Green Products.

  1. 1. Cirkulär och hållbar konsumtion – det ska vara lätt att göra rätt : En kvalitativ studie om Generation X attityder och beteende till second hand produkter

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Vanessa Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Gen X; Second hand; Green marketing; Circular economy; Sustainability; Gen X; Second hand; Grön marknadsföring; Cirkulärekonomi; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Hållbar konsumtion är viktig för att stävja ohållbar utveckling i dagens samhälle. Konsumenter idag vill konsumera mer hållbart, men deras positiva attityder till miljön överförs inte alltid till deras beteenden. LÄS MER

  2. 2. Konsumentattityder gentemot klädjätten H&M och dess hållbarhetsarbete : En kvantitativ studie på svenska konsumenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Olivia Pihl; Edwin Kallur; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; consumer attitudes; greenwashing; transparency; fast fashion; green marketing; Hållbarhet; konsumentattityder; greenwashing; transparens; fast fashion; grön marknadsföring;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur konsumenter upplever klädföretaget H&M:s hållbarhetsarbete och vilka attityder som konsumenterna har gentemot företaget. Detta för att kunna skapa en ökad förståelse och kunskap kring hur hållbarhetsarbete kan påverka konsumentattityder. LÄS MER

  3. 3. Sustainability and consumers green purchasing priorities in fashion : What the industry’s impact on the environment means for the consumers’ priorities when purchasing new apparel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Augustsson; Jennie Granberg; [2022]
    Nyckelord :Environmentally Conscious; Eco-collection; Environmental Degradation; Fast Fashion; Green Marketing; Sustainability Report; Transparency;

    Sammanfattning : In this era of environmental upheaval, this study sought clarity on the matter of green purchasing behavior. How the fashion industry’s specific impact on the environment has affected consumers' attitude towards companies and their collections. LÄS MER

  4. 4. Konsumentens upplevelse av gröna hållbara åtaganden: Greenwash eller brainwash?

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Emmie Alwert; Kajsa Pålsson; [2022]
    Nyckelord :Greenwashing; sustainability; sustainable development; Corporate Social Responsibility; konsumer; konsuming behaviour; eco-labeling; marketing; green-marketing; green trust; Sweden;

    Sammanfattning : Greenwashing is considered a global issue and refers to a process of conveying false information and marketing about a company's products and how they are produced. Greenwashing in marketing will give consumers the belief that a company is more eco-friendly than it really is and leads to unsustainable claims. LÄS MER

  5. 5. Analysing Green Purchasing Behaviour Inconsistency : an example from voluntary carbon offset program

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Bintang Rahmadi; [2022]
    Nyckelord :Behaviour; Attitude; VCO; Inconsistency; Green; Purchasing; Carbon;

    Sammanfattning : This research investigates current and explores new factors contributing to green purchasing behaviour inconsistency using qualitative method and iterative grounded theory approach. Green purchasing behaviour inconsistency derived from the behaviour-attitude gap theory that occurs within different context of consumer behaviour cases, thus this research tries to answer: “What are the factors that cause green purchasing behaviour inconsistency?” using Voluntary Carbon Offset (VCO) program as an example. LÄS MER