Sökning: "Attitude-behaviour gap"
Visar resultat 16 - 20 av 36 uppsatser innehållade orden Attitude-behaviour gap.
16. Sustainable Brand Placement, A Framework for Communicating Sustainable Brands’ Dual Benefits in Movies and TV series
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Abstract: This thesis focuses on how sustainable brands’ dual benefits could be communicated through brand placements in movies and TV series. Although, companies strive to communicate sustainability, barriers such as the attitude-behaviour gap and discursive confusion persist in the consumer society, negatively impacting the potential of sustainable consumption. LÄS MER
17. Varför gör de inte som de säger? - En kvalitativ studie kring gapet mellan gröna konsumenters attityder och köpbeteende gentemot miljömässigt hållbara kläder
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens syfte har varit att undersöka orsakerna till gapet mellan konsumenters positiva attityder till att handla miljömässigt hållbara kläder och deras icke-miljövänliga köpbeetende, för att öka förståelsen kring gapets uppkomst. I vårt resultat kunde vi identifiera att en viktig orsak till gapet är att konsumenter även upplever ett gap hos företagen. LÄS MER
18. Undressing Sustainability Communication: An exploratory study of sustainable fashion brands’ online messages
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to provide an understanding of how successful sustainable fashion brands communicate online, since communicating sustainability efforts effectively has been identified as essential to contribute towards closing the attitude-behaviour gap. Therefore, the company perspective is taken, exploring message content and composition on corporate websites and Facebook. LÄS MER
19. The Age Of Experience: A Qualitative Study of the Revitalisation of the Customer’s Physical Retail Experience based on the Example of IKEA
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The entire retail industry is facing drastic changes at the moment: topics such as personalisation and omni-channel are on each management agenda. Additionally, new retail store concepts are continually popping up, and the changing role of store associates causes concerns. LÄS MER
20. Hinder som uppstår vid hållbar klädkonsumtion : En studie om vilka hinder kvinnliga konsumenter i åldern 25 till 35 år upplever när de kommer till att handla olika typer av vad de anser är hållbara plagg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Textilindustrin har en omfattande negativ påverkan på miljön och konsumenters köpbeteende är en del av detta problem. Konsumenter påverkar mer än vad de är medvetna om genom vad de väljer att konsumera och hur mycket de inhandlar. LÄS MER