Sökning: "Attitude"
Visar resultat 21 - 25 av 7891 uppsatser innehållade ordet Attitude.
21. EMV - köps för att det är billigt, eller?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: EMV - köps för att det är billigt, eller? Datum för seminarium: 2024-01-10 Kurs: FEKH29 Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Klas Ekstrand, Austeja Jagintaviciute och Ebba Reuterwall Handledare: Sofia Ulver Frågeställning: Hur ser sambandet mellan upplevd försämrad ekonomi och konsumentens förhållande till EMV under en lågkonjunktur i Sverige? Studiens syfte: Studiens syfte är att utreda konsumentattityd och konsumentbeteende i förhållande till EMV-varor på den svenska marknaden under tider av nationell ekonomisk kris med lågkonjunktur och inflation. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk tar utgångspunkt i Burton, Liechtenstein, Netemeyer & Garretsons (1998) modell som visar vilka samband det finns mellan EMV-attityd och variablerna Konsument-pris-uppfattning, konsumentbeteenden samt affärsbenägenhet. LÄS MER
22. Logopeders erfarenheter av och attityder till röstinspelning och akustisk analys : En intervjustudie
Magister-uppsats, Uppsala universitet/LogopediSammanfattning : Röstinspelning och akustisk analys är verktyg som används inom röstlogopedi som underlag för planering och utvärdering av insatser. I nuläget saknas svenska riktlinjer kring röstinspelning och akustisk analys, vilket innebär att rutiner troligen skiljer sig åt mellan röstlogopeder i Sverige. LÄS MER
23. Patienters upplevelser av omvårdnad vid HIV : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Globalt lever cirka 37 miljoner människor med HIV, varav cirka 7000 av dessa finns i Sverige. HIV är mest framträdande i de södra delarna av den afrikanska kontinenten, men smittspridningen har under senare år sjunkit drastiskt. LÄS MER
24. Religiös inkludering i idrottsföreningar – en dokumentanalys : En innehållsanalys av religiösa aspekter i idrottsföreningars policydokument med teori om levd religion
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of this study is to examine how the Swedish Sports Confederation and local sports clubs in Sweden address religious aspects in their policy documents in the context of religious inclusion. This paper highlights whether, and if so, which religious aspects are included and how they are taken into account. LÄS MER
25. Viral Attraction: Incongruency in Job Adverts on Social Media
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Organizations are facing increasing challenges when it comes to securing talent. Harsh competition and a young generation more inclined to bargain means more activities to stand out and become an attractive employer. LÄS MER