Sökning: "Attitudes towards Reading"

Visar resultat 1 - 5 av 166 uppsatser innehållade orden Attitudes towards Reading.

  1. 1. "Wackra böcker stundom läsa…" : Om attityder till kvinnors läsning i svenskt 1700-tal

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Anders Eklöv; [2024]
    Nyckelord :Reading; books; women; eighteenth century; genre paintings; conduct books; satire; consumption; Läsning; böcker; kvinnor; 1700-tal; genremåleri; rådgivningsböcker; satir; konsumtion;

    Sammanfattning : In a well-known verse Swedish eighteenth century writer Anna Maria Lenngren advise her fictive daughter to avoid reding, since it might distract her from her household chores. This paper intends to examine attitudes towards women’s reading in eighteenth century Sweden, using different kinds of sources: Satirical verses, conduct books for girls and young women and genre paintings by Swedish painter Pehr Hilleström, depicting bourgeoise and aristocratic interiors. LÄS MER

  2. 2. Teaching with Audiobooks in an EFL Classroom : The Didactical Benefits of Envisionment, Inclusion, and Narration in Audiobooks

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Cynthia Castillo Silva; Esin Alatas; [2023]
    Nyckelord :Audiobooks; The Graveyard Book; EFL students; Printed book;

    Sammanfattning : This paper aims to investigate how audiobooks can be used didactically in the EFL classroom. The research questions are: “How do EFL students perceive and visualize the storyworld when listening to audiobooks?”, “Does EFL students’ comprehension differ when listening to an audiobook as opposed to reading a printed book”, and lastly, “What are the benefits of using audiobooks didactically in an EFL classroom?”. LÄS MER

  3. 3. Svenskars attityd till populärlitteratur : En kvantitativ studie om dagens attityd gentemot populärlitteratur

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Linnea Wahlquist; [2023]
    Nyckelord :Populärlitteratur; finlitteratur; attityd; kön; mängd läsning; omnivoritet;

    Sammanfattning : Populärlitteratur har länge ansetts vara sämre än finlitteratur och därmed fått en lägre status. Detta resulterade i att människor fick en negativ attityd gentemot denna litteratur, och tog därför avstånd från den. Attityden gentemot populärlitteratur har dock förändrats på senare tid. LÄS MER

  4. 4. Voice or Choice? : A study about students’ attitudes towards reading aloud in English classrooms in upper-secondary school

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Rana Hanna Aranki; [2023]
    Nyckelord :reading aloud; English as a second language; attitudes; language backgrounds; questionnaire; upper-secondary school; qualitative approach; Sweden;

    Sammanfattning : This study aims to explore and investigate students’ attitudes towards reading aloud in English in an upper secondary school in Sweden and whether the students’ previous experiences in reading aloud in L2 (English as a second language), as well as their language backgrounds have an impact on their attitudes towards reading aloud in L2. Additionally, the study will investigate which factors that might affect students’ attitudes towards reading aloud in L2. LÄS MER

  5. 5. Pojkar och flickors skilda läsförmågor : En litteraturöversikt om vad som kan förklara pojkar och flickors skilda läsförmågor och hur lärare kan arbeta för att kompensera för dessa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Tova Sköld; Ida Wirén; Emelie Eriksson Hayward; [2023]
    Nyckelord :reading skills; primary school; boys and girls; läsförmåga; lågstadiet; pojkar och flickor;

    Sammanfattning : Forskning visade att cirka var fjärde pojke har svårigheter med läsningen. Att läsförmågan är mer bristande hos pojkar än hos flickor kan resultera i en senare språkutveckling och vara avgörande för pojkars prestation inom alla skolämnen. LÄS MER