Sökning: "Attitudes"

Visar resultat 1 - 5 av 6490 uppsatser innehållade ordet Attitudes.

  1. 1. A Systematic Review of Social work education and training programs in palliative and end-of-life care

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Hang Li; [2021-01-13]
    Nyckelord :social work; education and training programs; palliative and end-of-life care;

    Sammanfattning : Background: The advanced modern medicine and people’s open-minded attitudes about death call for the development of palliative and end-of-life care. Patients and their family members also promote higher requirement to the professionals and the quality and quantity of the service. LÄS MER

  2. 2. Tryggt anställd? : Tvärsnittsstudie om upplevd anställnings(o)trygghet, organisatorisk rättvisa och copingstrategier bland kommunal vård- och omsorgspersonal

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi; Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Jennifer Österman; Johanna Molin; [2021]
    Nyckelord :Job insecurity; quantitative job insecurity; qualitative job insecurity; organizational justice; procedural justice; informative justice; coping; emotion focused coping; problem-solving coping; avoidant coping; Anställningsotrygghet; kvantitativ anställningsotrygghet; kvalitativ anställningsotrygghet; organisatorisk rättvisa; proceduriell rättvisa; informativ rättvisa; coping; problemlösande coping; emotionsfokuserad coping; undvikande coping;

    Sammanfattning : En alltmer globaliserad och konkurrensutsatt ekonomi har de senaste decennierna krävt ökad flexibilitet på arbetsmarknaden. Tidigare forskning har uppmärksammat hur förändringarna påverkar anställdas attityder och välbefinnande i olika sektorer. LÄS MER

  3. 3. Kommunikation i förskolan : Förskollärares syn på kommunikation inom ramen förvardagliga förskoleaktiviteter med barn

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap; Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Josefine Wiklund; Michaela Järveryd; [2021]
    Nyckelord :Approach; communication; communication with children; preschool teachers; social interaction; Förhållningssätt; förskollärare; kommunikation; kommunikation med barn; social interaktion;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete var att ur ett förskollärarperspektiv undersöka vilken synförskollärare har på kommunikationen i arbetet med barn i den dagliga verksamheten påförskolan. Syftet var också att synliggöra hur förskollärare ser på kommunikationenmed barnen, vilka dagliga praktiker de använder samt hur ett gott samspel och godkommunikation kan se ut. LÄS MER

  4. 4. Pre-service teacher’s attitudes towards Education for Sustainable Development – an empirical study at the University College of Teacher Education Vienna/Krems (KPH Wien/Krems)

    Master-uppsats,

    Författare :Jennifer Jakob; [2020-11-19]
    Nyckelord :Pre-service teachers; Education for Sustainable Development; ESD; Attitudes; Teacher education; KPH Wien Krems; Primary school;

    Sammanfattning : Aim:The aim of the study was to find out what attitudes pre-service teachers at the University College of Teacher Education Vienna/Krems have towards education for sustainable development. What do they think, know and feel towards ESD?Theory:The theoretical framework consists of the concept of ESD and attitudes as a psychological construct. LÄS MER

  5. 5. "THREATENED AND THREATENING SEAS" Children’s Perceptions of the Marine Environment and Environmental Attitudes towards Marine Pollution in Kuta, Lombok

    Master-uppsats,

    Författare :Roos van der Meijden; [2020-10-19]
    Nyckelord :Early childhood learners; environmental attitudes; environmental perspectives; human-nature relation; marine pollution;

    Sammanfattning : Aim:The aim of this study was to investigate early childhood learners’ (5-8 years old) perceptions of the marine environment (beach and sea) and their environmental attitudes towards marine pollution through an educational intervention consisting of a drawing exercise and an in-class discussion.Theory:Social-cognitive theory was used from which to explore environmental perspectives environmental attitudes, and the human-nature relation/connection. LÄS MER