Sökning: "Attityd marknadsföring"
Visar resultat 6 - 10 av 221 uppsatser innehållade orden Attityd marknadsföring.
6. Vitt snus i identitetens ljus : En kvantitativ studie om aspekter som påverkar konsumenters upplevelse av vitt snus
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker konsumenters attityd till vitt tobaksfritt snus. Studien identifierar vilken signifikans marknadsföring, konsumentkultur och produktspecifika attribut har i relation till konsumentens uppfattning av produkten i fråga. LÄS MER
7. Konsumtionssamhällets påverkan på individers privata skuldsättning : En kvalitativ studie om unga kvinnors attityd och inställning av att använda sig av konsumtionskrediter
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The consumer society is developing at a rapid pace, which also applies to today’s digitalization. As a result, new payment methods, such as installments and invoices, have become readily available and many companies are profiting and therefore encouraging consumers to use them. LÄS MER
8. Konsumenters attityd till marknadsföring på sociala medier
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Every business needs to promote its brand and product. With the growing trend of social media in the 21stcentury, social media has become a standard way for businesses to market themselves, and millions of dollars are spent on this marketing channel every year. LÄS MER
9. Insekter som livsmedel : attityder och möjligheter
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Insekter som livsmedel är ett fenomen som sedan länge varit vanligt i flera länder utanför EU. Nu står vi inför en tid där denna form av livsmedel också introduceras i Europa och specifikt Sverige. LÄS MER
10. Beteenden kopplade till arbetsmoral och dess konsekvenser
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Arbetsmoral omfattas av sociala normer och sammanhang samt engagemang, attityd, värderingar och en etisk plikt för att arbeta. Studiens syfte var att undersöka beteenden som kunde kopplas till arbetsmoral samt vilka konsekvenser dessa beteenden kunde medföra. Semistrukturerade intervjuer genomfördes med 12 deltagare i åldern 23–29 år. LÄS MER