Sökning: "Attityder symboler"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Attityder symboler.

  1. 1. "Det är ett annat Skellefte" - En socialantropologisk studie om skelleftebornas hem i förändring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialantropologi

    Författare :Alva Kledzik; [2023]
    Nyckelord :Socialantropologi; Skellefteå; Northvolt; social hållbarhet; liminalitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : I Skellefteå sker i dagsläget en omfattande samhällsomvandling till följd av nya befolkningsmål och etableringen av bilbatterifabriken Northvolt. Det ställs därför höga krav på den sociala infrastrukturen med avseende på intensiteten i omvandlingen, något som väcker frågor om stadens förmåga att utvecklas socialt hållbart och omvandlingens påverkan på lokalbefolkningen. LÄS MER

  2. 2. ”…det finns ingen styrka i att måla en bild” : Genusaspekter i elevers bildskapande och attityder till bildämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Nellie Westman; [2023]
    Nyckelord :Bild; elever; attityder; bildelicitering; genus;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte har varit att bidra med ny kunskap kring elevers föreställningar om genus och hur det speglas i deras bilder samt hur pojkars och flickors attityder av bildämnet skiljer sig åt, och i så fall hur. För att få svar på dessa frågor genomfördes en kvalitativ intervjustudie kombinerat med bildelicitering där nio elever deltog. LÄS MER

  3. 3. How to be Perceived as a Sustainable Brand : Success Factors for Signaling Sustainability while Avoiding Greenwashing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Micaela Drugge; Emma Svensson; [2021]
    Nyckelord :Green Branding; Brand Strategy; Environmental Advertising; Sustainable Marketing Orientation; and Greenwashing;

    Sammanfattning : Being perceived as a sustainable brand by customers is becoming increasingly more important for companies. This has resulted in that more companies are communicating what actions they take to be more sustainable. Companies also utilize symbol and labels to signal suitability on products and services. LÄS MER

  4. 4. Samarbete i agglomerationer : en studie av Green Innovation Park och Vreta Kluster

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Hugo Hultin; Marcus Malmenstedt; [2017]
    Nyckelord :samarbete; agglomeration; tillit; meta-manager; triple helix; kunskapsöverföring;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att beskriva hur samarbeten fungerar i agglomerationer som befinner sig i olika utvecklingsstadier samt hur meta-managers påverkar samarbeten. Grundtanken med agglomerationer är att personer ska mötas, utbyta idéer och samarbeta för att driva på innovationer (Fujita & Thisse, 1996; Phan et al., 2005). LÄS MER

  5. 5. Konsumenters beslutsprocess om krukväxter : konsumentstudie rörande yngre och äldres resonemang innan köp av krukväxter till hemmet/dekoration

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Julia Waller; [2014]
    Nyckelord :krukväxter; prydnadsväxter; konsumenter; beslutprocess; the buyer decision process;

    Sammanfattning : I jordbruksverkets marknadsöversikt från 2013 anmärker författarna en viss problematik som tycks gälla för krukväxtproduktionen. Ser man till antalet sålda produkter visar statistiken att produktionen av krukväxter minskat med 31 % sedan 1999, och det är inget som helt kompenserats genom ökad import. LÄS MER