Sökning: "Attityder varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 85 uppsatser innehållade orden Attityder varumärke.

  1. 1. Sociala mediers påverkan på Generation Z : En kvantitativ studie om vad som primärt påverkar Generation Z konsumenter på sociala medier vid val av varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Frida Furst; Oliver Lindh; [2023]
    Nyckelord :Påverkar; Konsument; Varumärke; Sociala medier; Lojalitet; Generation Z;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to identify how Generation Z consumers are influenced by social media when choosing a brand, as they are the only generation that has grown up with the internet as a given. The study also aims to investigate the consumer behaviors that Generation Z have on social media. LÄS MER

  2. 2. All publicitet är bra publicitet, eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Frida Rödin; Anna Assarsson; [2023]
    Nyckelord :Brand communication; provocative marketing; attitudes; behaviours; brand equity; brand relationship; consumers; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att bidra till en bredare bild av varumärkeskommunikation med fokus på sambandet mellan provokativ marknadsföring samt attityder och beteenden. Frågeställningarna är utformade för att undersöka potentiella konsumenters upplevelser av provokativ marknadsföring och hur de talar om det i förhållande till varumärket. LÄS MER

  3. 3. Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet : En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Julia Nordin; Emilia Tušetić; [2023]
    Nyckelord :Country-of-origin; brand loyalty; price sensitivity; attitudinal attachment; behavioral loyalty; food; food brands; Country-of-origin; varumärkeslojalitet; priskänslighet; attitydfäste; beteendelojalitet; livsmedel; livsmedelsvarumärken;

    Sammanfattning : Titel: Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet – En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  4. 4. Snabba cash : Attityder, självuppfyllelse, och motivationer till snabbmat som yrke

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Jonathan Lönnquist; Alexander Öhgren; [2023]
    Nyckelord :fast-food; standardization; Alderfer´s ERG; hospitality; hierarchy; image; snabbmat; standardisering; Alderfers ERG; restaurangbranschen; hierarki; varumärke.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Data är det nya guldet - men vad är riskerna?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Skagerholm; Markus Anderberg; Johanna Sandberg; [2022]
    Nyckelord :Data collection; Perceived risk; Consumer impact; Big Data; Marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Data är det nya guldet - men vad är riskerna? Seminariedatum: 2022-01-13 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Markus Anderberg, Johanna Sandberg och Alexandra Skagerholm Handledare: Peter Svensson Fem nyckelord: Datainsamling, Upplevd risk, Konsumentpåverkan, Big data, Marknadsföring. Forskningsfråga: Vad påverkar konsumenters upplevda risk till företags datainsamling? Syfte: Studien syftar till att undersöka hur konsumenter upplever risk vid företags datainsamling och på så sätt bidra till den befintliga forskningen som finns inom datainsamling och risk. LÄS MER