Sökning: "Attitydmässig lojalitet"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Attitydmässig lojalitet.
1. Förtroende och lojalitet bland svenska privatbankkunder, en kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att skapa en större förståelse för privatkunders förtroende och lojalitet till banker och att kartlägga sambandet mellan dessa begrepp. En fördjupning av begreppen förtroende och lojalitet genomförs. Studien kommer att använda en kvantitativ forskningsmetod med digitala enkäter delade på sociala medier. LÄS MER
2. Egoistisk polygami : En kvalitativ studie om studenterskundlojalitet och lojalitetsprogramspåverkan inom dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : För att upprätthålla marknadsandelar samt en ökad kostnadseffektivisering blir strävan mot kundlojalitet ett allt större mål för företag, där användandet av lojalitetsprogram anses vara ett av de mest effektiva tillvägagångssätten. I samma spår undersöker denna uppsats hur kundlojalitet ser ut bland studenter inom dagligvaruhandeln, samt om lojalitetsprogram har en påverkan på kundlojaliteten. LÄS MER
3. Är det medlemskapet som gör dig lojal?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet är att undersöka unga konsumenters uppfattning om lojalitet inom klädbranschen samt deras upplevelse av företags lojalitetsprogram i relation till kundlojalitet. Metod: Denna kvalitativa studie har en abduktiv ansats där en kontinuerlig reflektion av teori och empiri har genomförts under hela skapandeprocessen. LÄS MER
4. Ingår lojalitet i köpet? : En kvantitativ studie av kunders uppfattning av lojalitetsprogram.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna kandidatuppsats ämnar att undersöka inställningen till kundupplevda fördelar hos medlemmar i lojalitetsprogram. Tre dimensioner av kundupplevda fördelar har identifierats och dessa presenteras och undersöks kvantitativt med en enkät där respondenterna knyts till en lojalitetstyp baserat på angivna svar. LÄS MER
5. Influencers påverkan på varumärkeslojalitet. : En kvantitativ studie på den svenska marknaden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : .... LÄS MER