Sökning: "Attitydslojalitet"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet Attitydslojalitet.

  1. 1. Leverantörens varumärkesstrategi : En studie om hur konsumenters beteende kan påverka leverantörers varumärkesstrategi gällande private label och national brands  

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Andersson; Rebecca Danielsson; [2014]
    Nyckelord :Private Label; National Brands; Brand Strategy; Supplier; Consumer Behaviour; Attitude loyalty; Behaviour loyalty; Private Label; National Brands; Varumärkesstrategi; Leverantör; Konsumentbeteende; Attitydslojalitet; Beteendelojalitet;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Leverantörens varumärkesstrategi – En studie om hur konsumenters beteende kan påverka en leverantörs varumärkesstrategi gällande private label och national brands Kurs: Examensarbete, Civilekonomexamen, Marknadsföring, 30hp (4FE62E) Lärosäte: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, Kalmar Författare: Amanda Andersson och Rebecca Danielsson Handledare: Christine Tidåsen Examinator: Bertil Hultén Datum: 2014-05-26 Nyckelord: Private Label, National Brands, Varumärkesstrategi, Leverantör, Konsumentbeteende, Attitydslojalitet, Beteendelojalitet   Bakgrund: Varumärkesutbudet på hyllorna i dagligvaruhandeln har förändrats. Denna uppsats fokuserar på hur en konsuments beteende gällande varumärkena private label och national brands ser ut. LÄS MER

  2. 2. Lojalitetsprogram i dagligvarubranschen -Mål, utformning och utvärdering

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Karlsson; Elin Knutsson; [2013-01-22]
    Nyckelord :Lojalitetsprogram; Lojalitet; Utvärdering; Kundkort;

    Sammanfattning : Bakgrund/Problem: Som en följd av den allt mer kundorienterade marknadssituationen har det blivit mer centralt att vårda sina kundrelationer. Kundernas lojalitet är idag av stor betydelse för det strategiska arbetet (Reinartz & Kumar 2002) och en viktig komponent i det arbetet är lojalitetsprogrammen (Liu & Yang 2009). LÄS MER