Sökning: "Attractive Organization"

Visar resultat 6 - 10 av 193 uppsatser innehållade orden Attractive Organization.

  1. 6. Den föränderliga bilden av attraktivt arbete: En kvalitativ studie om Generation Y och Z : Hur organisationer kan arbeta för att behålla medarbetare i de yngre generationerna

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alexandra Sörensen; Lovisa Edwall; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; Attractive work; Attract and retain; Generation Y Millenials; Generation Z; Generational cohort theory; Motivational factors; Job embeddedness; Flexibility; Development; Leadership; Employer branding; Attraktivt arbete; Attrahera och behålla; Generation Y Millenials; Generation Z; Generational cohort theory; Motivationsfaktorer; Arbetstillfredsställelse; Flexibilitet; Utveckling; Ledarskap;

    Sammanfattning : Konkurrensen på arbetsmarknaden är idag hög och det blir allt viktigare för organisationer att vara attraktiva arbetsgivare för att kunna attrahera och behålla personal. De olika generationerna som idag är yrkesverksamma har enligt forskning olika förväntningar och idéer om vad som identifierar en attraktiv arbetsgivare. LÄS MER

  2. 7. Ett Högre syfte och attraktiv kvalitet i systematiskt kvalitetsarbete : En fallstudie av en kommunal verksamhet som mottagit en kvalitetsutmärkelse

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Gulli Saeidyfar; Johanna Apell; [2023]
    Nyckelord :Attractive quality; committed leadership; higher purpose; employee commitment; continuous improvement; leading change; Total Quality Management TQM ; Attraktiv kvalitet; engagerat ledarskap; högre syfte; medarbetarengagemang; ständiga förbättringar; förändringsledning; offensiv kvalitetsutveckling TQM ;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar att medarbetarengagemang är viktigt för att nå framgång i kvalitets- och förbättringsarbete. Vikten av ett högre syfte lyfts som en stark drivkraft för att uppnå förändring och resultat. LÄS MER

  3. 8. Vilka motiv finns för att implementera hållbarhetsredovisning : Ett arbete om motiven kring hållbarhetsrapportering

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Axel Fors; William Nordquist; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Hållbarhetsredovisningen är något som blivit allt vanligare hos fastighetsföretag runt om i samhället. Till följd av förändringarna är dagens redovisning påväg att bli inaktuell, konsulter och revisionsföretag poängterar därför att hållbarhet och CSR kan bli lönsamt ur ett långsiktigt perspektiv. LÄS MER

  4. 9. Strategisk kompetensförsörjning : En kvalitativ studie om att vara en attraktiv & konkurrenskraftig arbetsgivare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emma Hessel; Emma Karlsson; [2023]
    Nyckelord :competence supply; competence need; employer branding; talent management; attractive employer; human resources; kompetensförsörjning; kompetensbehov; employer branding; talent management; attraktiv arbetsgivare; human resources;

    Sammanfattning : Bakgrund: Framväxten av human resource management (HRM) tog fart under 80-talet som ett svar på en ökad medvetenhet kring att medarbetarna och den kompetens de besitter har en central roll för organisationens framgång och konkurrenskraft. Utmaningen för organisationer i dagens samhälle handlar om att integrera arbetet med HRM på ett strategiskt plan med de övergripande verksamhetsmålen. LÄS MER

  5. 10. Idrottssponsringens komplexitet : En studie om företags mål och föreningars attraktionskraft

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Sebastian Ruotsalainen; Rikard Westman; [2023]
    Nyckelord :Sponsorship; sports sponsorship; value offer; corporate sponsors; partners; sponsorship relations; exchange; corporate objectives; personal preferences; social benefits; Sponsring; idrottssponsring; värdeerbjudande; företagssponsorer; samarbetspartners; sponsorrelationer; utbyte; företagsmål; personliga preferenser; samhällsnytta;

    Sammanfattning : Idrottssponsring ses idag som ett legitimt marknadsföringsverktyg, och är någonting som företag spenderar allt mer pengar på. För idrottsföreningar är sponsorintäkter en viktig del i att bedriva sin verksamhet. LÄS MER