Sökning: "Attractive employers"

Visar resultat 11 - 15 av 100 uppsatser innehållade orden Attractive employers.

  1. 11. The Influence of CSR Initiatives on Gen Z's Perception of Firms: A Qualitative Study : Exploring the Impact of Corporate Social Responsibility on the Favourability of Potential Gen Z Employees

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Diyana Fisehaye; Ruth Teclehaymanot; [2023]
    Nyckelord :Corpoorate Social Responsibility; CSR Initiatives; Job-satisfaction; Gen Z; Employer Branding; Job Preference;

    Sammanfattning : Purpose: This study aims to explore the relationship between CSR initiatives and the job preferences of educated Gen Z members. This study also aims to provide insights into how organisations can attract and retain top Gen Z talent by implementing CSR initiatives and thus maintain their competitive advantage in the job market. LÄS MER

  2. 12. Nodes 2.0 : Enabling informal meeting situations in a contemporary office environment

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Innovation och produktrealisering

    Författare :Malin Källström; [2023]
    Nyckelord :Spatial design; office design; spatial affordances; space syntax; informal meetings; coffee breaks; social encounters; contemporary offices; spatial guidline; small talk; office space; social interactions; meeting situations;

    Sammanfattning : The contemporary office environment is facing new type of challanges both when it comes to be an attractive place for employees and an efficiant, as well as an econommic sustainable space from an employer's perspective. The rapid change of of hybrid ways of working is creating more remote contact with with the physical office. LÄS MER

  3. 13. Konsten att framstå som en attraktiv arbetsgivare för generation Z : En kvalitativ studie om hur arbetsgivare på en mindre ort kan framstå som attraktiv för den yngre generationen i förhållande till urbaniseringen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Anton Stenman; Liisa Vinter; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; generation Z Gen Z ; attractive work; urbanization; Empolyer branding; Generation Z Gen Z ; urbanisering; attraktivt arbete;

    Sammanfattning : Detta arbete syftar till att få en djupare förståelse kring hur företag på en mindre ort kan attrahera morgondagens humana resurser. Med den ständiga urbaniseringen som sker i Sverige där konkurrensen om arbetskraft växer mellan större och mindre städer upptäcktes en kunskapslucka. LÄS MER

  4. 14. Employer Branding inom familjeföretag i Skaraborg : En studie om hur stora och medelstora familjeföretag i Skaraborg arbetar med Employer Branding

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emilia Hagström; Emilia Åkesson; [2023]
    Nyckelord :Family business; Employer Branding; Employer Brand; Motivation; Recruitment; Familjeföretag; Employer Branding; Arbetsgivarvarumärke; Motivation; Rekrytering;

    Sammanfattning : Familjeföretag kan arbeta med Employer Branding genom de fördelar det innebär att vara ett familjeföretag, bl.a. genom deras unika historia och familjens engagemang i företaget. LÄS MER

  5. 15. Mot en ny era av kontorsutformning : En undersökning av faktorer och trender för framtidens arbetsplatser

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Karin Hultgren; Frida Nilzén; [2023]
    Nyckelord :Workplace design; future workplace; office history; ways of working; hybrid workplace; downsizing; Kontorsutformning; framtidens kontor; kontorets historia; arbetssätt; hybridkontor; downsizing;

    Sammanfattning : Efter utbrottet av Covid-19-pandemin blev distansarbete den plötsliga normen för kontorsanställda. Trots att pandemin officiellt har förklarats vara över har många anställda fortsatt att arbeta hemifrån till viss grad. Detta fenomen har resulterat i att arbetsgivare börjat utforska nya arbetssätt för sina anställda. LÄS MER